Aerobik w wodzie: zalety uprawiania

Dzięki aerobikowi w wodzie prawie każdy może znacznie poprawić swoją kondycję i samopoczucie doskonale się przy tym bawiąc.

Aerobik w wodzie to forma rekreacji, która posiada niewiele przeciwwskazań zdrowotnych, więc nadaje się prawie dla każdego. Niezależnie od sprawności fizycznej, pomaga wysmuklić figurę i trwale poprawić samopoczucie. Oprócz tego zajęcia są najczęsciej świetną zabawą, przy której można się psychicznie zrelaksować.

 

  • Aerobik w wodzie dla każdego
    Aqua aerobik to dobry pomysł dla osób, które posiadają przeciwwskazania do ćwiczenia na sali. Zaleca się go osobom starszym, dzieciom, kobietom w ciąży, ludziom otyłym, niepełnosprawnym lub po operacjach. Wielu wybitnych sportowców stosowało go jako trening uzupełniający. Ćwiczenia nie są zbyt męczące. W basenie ciało ludzkie waży o dziewięćdziesiąt procent mniej niż na lądzie. Aerobik w wodzie odciąża układ kostno-stawowy, wiązadła oraz ścięgna. Dobrze wpływa na kręgosłup, rozluźnia mięśnie i kształtuje prawidłową postawę. Dlatego poleca się go osobom cierpiącym na schorzenia kości oraz stawów, nadciśnienie, a także osteoporozę. Aby ćwiczyć nie trzeba być wyjątkowo sprawnym fizycznie. Nie trzeba nawet umieć pływać. Osoby o słabych mięśniach mogą być zanurzeni w wodzie tylko do połowy. Większe zanurzenie prowadzi czasem do problemów z oddychaniem, a w konsekwencji do zawrotów głowy i omdleń. Regularne ćwiczenie powoduje wzmocnienie mięśni grzbietu, pośladków i stóp. Stopniowo zwiększa się wytrzymałość organizmu oraz kondycja fizyczna.
  • Aqua aerobik dla zgrabnej figury
    Podczas ćwiczeń w wodzie tracimy o wiele więcej energii niż w przypadku tradycyjnego aerobiku. Woda posiada wyższe ciepło właściwe od powietrza. Temperatura w basenie jest i kilka stopni niższa niż trzydzieści sześć i sześć dziesiątych stopni Celsjusza, dlatego organizm musi spalić dodatkowe kalorie, aby się ogrzać. Aby wykonywać ćwiczenia, trzeba też pokonać duży opór wody. Dlatego podczas ćwiczeń spala się około pięciuset kalorii na godzinę. Ciało staje się jędrne oraz wysportowane, redukuje się tkanka tłuszczowa oraz cellulit. Poprawie ulega wygląd skóry.
  • Ćwiczenia w basenie na dobre samopoczucie
    Aerobik w wodzie jest znakomitą zabawą, odpręża i likwiduje stres. Aktywne spędzanie czasu sprawia, że w organizmie uwalniają się endorfiny odpowiedzialne za dobry nastrój. Zajęcia odbywają się w grupach, przy muzyce. Mogą być wiec przyjemnym i pożytecznym sposobem na spędzenie wolnego czasu. Na lepsze samopoczucie wpływa też polepszenie stanu zdrowia i wysmuklenie sylwetki, które są efektem ćwiczenia aerobiku w wodzie.