Aquapunching idealny dla kobiet aktywnych

Jeśli sztuki walki nie są ci obce i lubisz aktywnie spędzać czas na basenie, wypróbuj aquapunching, czyli boksowanie w wodzie, które staje się coraz bardziej popularne.

Trenerzy sportowi i fitness co rusz wymyślają dla kobiet coraz ciekawsze sposoby na aktywne spędzanie czasu, zrzucenie kilku zbędnych kilogramów z pośladków czy poprawę kondycji i wytrzymałości. Od kilku lat coraz większe grono sympatyków zyskuje aquapunching, czyli przeniesienie sztuk walki z maty na basen!

Czym jest aquapunching?

Aquapunching to połączenie technik i ciosów stosowanych głównie w boksie, kickboxingu i karate z aktywnością w środowisku wodnym. W odróżnieniu jednak od klasycznych sztuk walki, w aquapunchingu doskonalenie techniki uderzeń czy znokautowanie przeciwnika schodzi na dalszy plan. Wręcz przeciwnie, tutaj nie ma przeciwnika, worków bokserskich ("walczymy" w pojedynkę) czy ochraniaczy na szczękę. Boksowaniu w wodzie zdecydowanie bliżej do fitness i zajęć wzmacniających i spalających tłuszcz, stąd z powodzeniem można go polecić aktywnym kobietom w każdym wieku.

Zalety aquapunchingu

W ramach zajęć aquapunchingu zawodniczki przeprowadzają walki z wyimaginowanym przeciwnikiem wymierzając mu ciosy sierpowe, proste, kopnięcia itp. Z racji tego, że wszystko odbywa się w wodzie, ruchy rąk i nóg są znacznie wolniejsze niż na macie, stąd znacznie ograniczone jest ryzyko kontuzji czy zwichnięcia ręki/nogi. Jest to więc w pełni bezpieczny sport dla kobiet. Opór stawiany przez wodę stymuluje mięśnie do o wiele większego wysiłku, co przekłada się na wzmocnienie wytrzymałości mięśni i poprawę kondycji. Podczas aquapunchingu aktywowanych jest większość mięśni górnej i dolnej połowy ciała - od ramion i barków po przywodziciele uda. Dodatkowo, intensywny wysiłek pobudza metabolizm, przyczyniając się do lepszego wykorzystywania i spalania tłuszczu.

Aquapunching w praktyce

Zajęcia aquapunchingu są dość wyczerpujące dla organizmu, więc nie powinny trwać dłużej niż 45 - 60 minut. Należy rozpocząć je od kilkuminutowej rozgrzewki, mającej na celu przygotowanie mięśni i stawów do wzmożonej aktywności. Następnie należy przejść do właściwego treningu, zaczynając od ciosów zadawanych rękami, a kończąc na energicznych wykopach. Na zakończenie sesji treningowej dobrze jest zrobić stretching, czyli kilka ćwiczeń rozciągających. Aquapunching można polecić również paniom przechodzącym rekonwalescencję po urazie - woda wykazuje właściwości masujące, a ponadto odczuwalny w niej ciężar jest znacznie mniejszy niż w rzeczywistości, zatem w takich warunkach energiczny cios czy kopnięcie nie sprawiłyby bólu, jaki mógłby wystąpić poza środowiskiem wodnym.