Body ball czyli ćwiczenia dla kobiet w ciąży

Utrzymanie dobrej formy to dla kobiety w ciąży sprawa priorytetowa, nie bez znaczenia też jest dobre przygotowanie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne do porodu i dlatego właśnie coraz popularniejsze stają się ćwiczenia body ball

Body ball to ćwiczenia z piłką. Są bardzo popularne na całym świecie i coraz popularniejsze w Polsce. Są bezpieczne, doskonale wpływają na kręgosłup, mogą je więc wykonywać dzieci i dorośli w każdym wieku. Doskonale wpływają na sylwetkę i pomagają w ćwiczeniu równowagi. Są również idealne dla kobiet w ciąży.

Dlaczego body ball jest dobry dla kobiety w ciąży

Nie każdy rodzaj ćwiczeń jest odpowiedni dla pań w stanie błogosławionym. Najlepszym sposobem utrzymania formy w tym okresie są właśnie ćwiczenia z piłką czyli tak zwane body ball. Są bezpieczne w każdym okresie ciąży. Rozluźniają i jednocześnie wzmacniają wszystkie mięśnie, w szczególności mięśnie kręgosłupa, bioder i miednicy, co podczas porodu ma szczególne znaczenie. Ćwiczenia z piłką mają również pozytywny wpływ na kobiecą psychikę - są jak zabawa, zwłaszcza, kiedy można ćwiczyć w grupie. Przeciwwskazania do ich wykonywania to przede wszystkim ciąża bliźniacza, krwawienia, cukrzyca, nadciśnienie, jakiekolwiek infekcje bakteryjne lub wirusowe. Jeśli żadna z tych dolegliwości nie występuje i lekarz nie zgłosi żadnych zastrzeżeń, śmiało można przystąpić do ćwiczeń z piłką.

Kilka przykładów ćwiczeń body ball

Ćwiczenia body ball najlepiej jest wykonywać przy muzyce. Zacząć należy łagodnie od kręcenia kółek biodrami w siadzie na piłce. Należy je wykonywać przez około minutę. Następne ćwiczenie również wykonuje się siedząc na piłce. Nogi należy rozstawić na wysokość bioder. Wyciągnięte ręce spleść chwytając się za łokcie. W tej pozycji skręca się tułów w jedną i drugą stronę, starając się nie ruszać biodrami. Podczas trzeciego typu ćwiczenia, znów siedząc na piłce, podnosi się jedną, potem drugą nogę, prostując je w kolanach. Kolejne ćwiczenie jest trudniejsze. Należy położyć się na boku, piłkę umieścić między łydkami i podnieść ją w ten sposób tak wysoko jak można. Następnie należy ułożyć się na plecach, lekko ugięte nogi oprzeć na piłce i trzymając lędźwia przy podłodze, przesuwać nogi po piłce w jedną i drugą stronę. Znów leżąc na plecach, trzymając nogi na piłce, należy oprzeć się na barkach i unieść do góry biodra. Ważne, aby nie wyginać kręgosłupa, bo grozi to nie tylko bólem, ale i urazem.