Cardio tenis - nie tylko dla wytrawnych tenisistów!

Trening cardio tenis dzieli się na 3 fazy, pozwala na spalenie dużych kalorii i piękne ukształtowanie sylwetki.

Wymyślony w Stanach Zjednoczonych w 2005 roku cardio tenis jest idealnym sposobem spędzania wolnego czasu. Zrzesza nie tylko zapalonych tenisistów, ale także osoby pragnące po prostu zrzucić kilka zbędnych kilogramów. Ta forma spędzania czasu jest świetną alternatywą dla osób, które niekoniecznie przepadają za wyczerpującymi ćwiczeniami na siłowni i basenie.

Fazy treningu cardio tenis

Zajęcia, trwające łącznie około 60 minut, są prowadzone w trzech zasadniczych fazach, które ułatwiają osiągnąć zamierzone cele treningowe. Pierwszą z nich jest intensywna rozgrzewka trwająca od 5 do 10 minut. Rozgrzewa się wtedy odpowiednie partie mięśni, przygotowujące do dalszych zajęć. Na drugą fazę składa się centralny punkt ćwiczeń, czyli trwający od 30 do 50 minut właściwy trening. Podczas tej części uczestnicy zajęć wykonują krótkie, intensywne ćwiczenia, które utrzymują wysokie tempo bicia serca (130 – 170 uderzeń na minutę). Wysokie tempo nawiązuje do specyfiki i celu przeprowadzania ćwiczeń. Cardio tenis posiada elementy ćwiczeń aerobowych, czyli takich, które ułatwiają pozbycie się zbędnych kilogramów opierając się na wykorzystaniu dużej ilości tlenu. Dzięki tak intensywnemu wysiłkowi i osiąganiu tak zwanej strefy cardio nie tylko pozbywamy się nadmiaru tkany tłuszczowej, ale również powiększamy wydolność układu sercowo-płucnego. Ostatnią fazą treningu jest odpoczynek, trwający od 5 do 10 minut, w której organizmu musi odpocząć i wrócić do normalnego stanu.

Zalety treningu cardio tenis

Cardio tenis pozwala przede wszystkim spalać ogromne ilości kalorii. Jest więc świetnym sposobem na schudnięcie. Dzięki temu, że posiada elementy fitness pozwala także rzeźbić wysportowaną sylwetkę. Zajęcia takie pozwalają także popracować nad techniką gry w tenisa. Jednak główny nacisk kładzie się na poprawę wydolności i koordynacji ruchowej oraz wysiłek fizyczny. Elementy rytmiki i fitness pozwala eksponować muzyka, która jest wykorzystywana przy licznych ćwiczeniach ruchowych. Stwarza to więc nie tylko atmosferę ciężkiego treningu, ale również dobrej zabawy w grupie liczącej od 4 do 10 osób, w której nie ma żadnych limitów wiekowych. Cardio tenis jest świetną alternatywa dla pań, które chcą poprawić swoją sylwetkę, lecz wyczerpujący trening stricte tenisowy jest dla nich zbyt trudny. Zajęcia takie pozwalają także wykształcić sobie umiejętność kontrolowania własnego oddechu i pozwalają poznać próg wytrzymałość własnego organizmu. Pomaga przy tym ciągła kontrola parametru na specjalnym pulsometrze, wymagana przy wykonywania wyczerpujących ćwiczeń aerobowych.