Co jeść by wyczyścić żołądek

Duża ilość płynów, spożywanie owoców i warzyw oraz regularne odżywianie się to sposoby, aby wyczyścić żołądek.

Częsty ból brzucha czy dolegliwe zaparcia to powody, dla których warto od czasu do czasu wyczyścić żołądek. Nie jest to jednak proste, albowiem cały proces musi być przeprowadzony mądrze. W przeciwnym wypadku oczyszczanie organizmu może skończyć się poważnymi problemami zdrowotnymi.

Odpowiednie przygotowanie
Aby skutecznie wyczyścić żołądek konieczne jest odpowiednie przygotowanie. Proces powinien zacząć się już 7-8 dni przed planowanym oczyszczeniem. W tych dniach należy przede wszystkim zrezygnować ze spożywania mięsa, które jest ciężkostrawne. Konieczne jest całkowite ograniczenie spożycia tłustych, smażonych potraw, które niekorzystnie wpływają na pracę żołądka i całego organizmu.

Nawodnienie organizmu
Przez cały proces oczyszczania żołądka należy spożywać bardzo dużą ilość płynów, minimum dwa litry. Pomoże to oczyścić organizm z toksyn. Nie musi być to wyłącznie niegazowana woda mineralna. Dobrym pomysłem jest spożywanie niesłodzonych herbat ziołowych (na przykład rumianek, mięta, melisa).

Pyszne soki owocowo-warzywne
Woda i herbata dobrze nawadniają organizm, jednak nie zaspokoją głodu, który będzie się odczuwało przy wyczyszczaniu żołądka. Pysznym posiłkiem mogą być samodzielnie wykonane soki owocowe i warzywne. Wystarczy zmiksować pomidory, seler, marchew, por czy jabłka oraz inne, dowolne owoce. Aby sok był jeszcze bardziej pożywny można dodać do niego dwie łyżki jogurtu naturalnego bez cukru.

Pierwsze dni oczyszczania
Po okresie, w którym wyklucza się wszystkie ciężkostrawne potrawy, przychodzi czas na właściwą dietę oczyszczającą żołądek. W pierwszych czterech dniach należy spożywać wyłącznie owoce i warzywa. Mogą być gotowane na parze lub surowe (gotowane nie podrażnią jelit). Należy jednak unikać kapusty, grochu oraz innych warzyw strączkowych, które powodują wzdęcia. Odpowiednie są za to truskawki i jagody, które oczyszczają organizm. Do potraw przygotowywanych z samych warzyw i owoców można dodawać błonnik spożywczy, który usprawnia przemianę materii.

Wzbogacenie diety
Po najostrzejszym okresie diety należy wprowadzić do jadłospisu gotowany ryż, kaszę oraz makaron razowy. Należy je oczywiście połączyć z owocami i warzywami. Pysznym przepisem jest ryż z jabłkami. Wystarczy obrać jabłka, poddusić z odrobiną wody i dodać do ugotowanego ryżu. Zapiec w piekarniku przez 30 minut. Ponadto można ugotować lekkie zupy z kaszy, tartej marchwi oraz ulubionych warzyw. Aby wzbogacić smak można dodać pół kostki bulionu.

Regularne odżywianie
Aby oczyszczanie organizmu nie rozregulowało pracy organizmu, a przemiana materii przebiegała sprawnie, konieczne jest regularne spożywanie posiłków. Powinny być one nieduże, ale w niewielkich, dwu-, trzygodzinnych przerwach. Dzień należy zacząć od śniadania, które musi dostarczyć energii na cały dzień. Obiad powinien składać się z lekkiej zupy, a kolacja z ryżu lub kaszy. Między głównymi posiłkami warto spożywać przekąski w formie warzyw lub owoców (plus minimum dwa litry płynów). Aby wyczyścić żołądek taką dietę należy stosować przez około 5-6 dni. Po upływie tego czasu należy stopniowo wprowadzać inne produkty do jadłospisu (najpierw nabiał, jaja, a na koniec mięso).