Ćwiczenia callanetics – na co są dobre

Intensywny training, który porusza głęboko ukryte partie mięśni i zapewnia w krótkim czasie piękną sylwetkę to właśnie ćwiczenia callanetics.

Obecnie staramy się spędzać wolny czas bardzo aktywnie. Można biegać, pływać, chodzić na siłownię oraz uprawiać aerobic. Wszystko zależy od upodobań lub celu, jaki chce się osiągnąć przez uprawianie danej dyscypliny sportu. Dla jednych sport to jedna z możliwości na przyjemne spędzenie czasu lub metoda na zgubienie kilku kilogramów, a dla innych to sposób na uzyskanie i utrzymanie ładnej sylwetki. Ten ostatni cel pomagają zrealizować ćwiczenia callanetics.

Czym jest callanetics?
Callanetics to ćwiczenia, które ujędrniają ciało oraz podnoszą wydolność organizmu. Są one łatwe, ale bardzo skuteczne. Polegają one na wykonywaniu krótkich i niedynamicznych ruchów, które powtarza się wielokrotnie, na przykład sto razy, ponieważ bardziej niż jakość w wykonywaniu tych ćwiczeń, liczy się ich ilość. Ćwiczenia callanetics są bardzo intensywne - wymagają sprawności fizycznej, samozaparcia i systematyczności. Rezultaty zaobserwować można bardzo szybko. Już nawet po trzech miesiącach ćwicząc codziennie jedną godzinę, można uzyskać idealną sylwetkę. Należy dodać, że jedna godzina tych ćwiczeń daje organizmowi tyle, co 24 godziny uprawiania aerobicu. W związku z tym, że ćwiczenia te nie są skomplikowane, można je wykonywać bez instruktora. Wystarczą do tego instruktażowe filmiki z internetu lub najzwyklejsze opisy tych ćwiczeń. Do ich wykonywania przydaje się krzesło lub inny przedmiot, o który można się oprzeć, czego wymagają niektóre pozycje.

Na co pomagają ćwiczenia callanetics?
Ćwiczenia callanetics opierają się na pozycjach, polegających na poruszaniu głęboko ukrytych partii mięśni. Poprzez łagodne, niedynamiczne ćwiczenia oraz możliwie jak największą ilość powtórzeń polepsza się kondycję, wzmacnia mięśnie oraz odpręża ciało. Ćwiczenia te wyszczuplają ramiona, wysmuklają talię, brzuch i pośladki, wzmacniają mięśnie nóg i pleców. Mięśnie stają się mocniejsze, a ciało sprężyste. Podstawę ćwiczeń callanetics stanowią ćwiczenia wyszczuplające i ujędrniające, które są stosowane na poszczególne partie ciała. W szczególności korygują one brzuch i pośladki. Praca mięśni tych partii ciała zapewnia szczupłą sylwetkę, a także wzmocnia mięśnie pleców, dzięki którym trzyma się prostą postawę ciała. Ważną rolę odgrywają również ćwiczenia wzmacniające i rozciągające mięśnie, w czasie których mięśnie wykonują najbardziej intensywną pracę. Warto po nich zastosować łagodne ćwiczenia, które pozwolą się odprężyć i zrelaksować. Podczas wysiłku fizycznego nie wolno zapomnieć o rytmicznym oddychaniu, ponieważ właściwy oddech podczas wytężonej pracy fizycznej mięśni zmniejsza zmęczenie i zapewnia większą efektywność ćwiczeń.