Ćwiczenia na skakance - prosty sposób na idealną figurę?

Łatwo, szybko i przyjemnie możesz wymodelować swoją sylwetkę, dodając do swojego harmonogramu ćwiczenia na skakance.

Skuteczny i efektywny trening to cel, który stawia sobie każdy, kto pragnie idealnej figury. Aby go osiągnąć, często sięgamy po mordercze plany wyszukane w sieci, wychodząc z błędnego założenia, iż ciężki trening jest najlepszą formą ćwiczeń. Z doświadczenia i wiedzy wielu sportowców wynika, że proste ćwiczenia na skakance pozwolą na uzyskanie pożądanych efektów, a także poprawiają samopoczucie.

 

 

  • Zaangażuj wszystkie mięśnie

Dlaczego ćwiczenia na skakance są tak skuteczne? Badania potwierdzają, że najwięcej kalorii jest spalanych przy zaangażowaniu w trening wszystkich partii ciała. Najczęściej popełnianym błędem, jest sięganie po zestawy zaawansowanych ćwiczeń, które powodują nadmierne wycieńczenie oraz zniechęcenie, bowiem na efekty trzeba czekać dłużej niż w przypadku prostych ćwiczeń. Ćwiczenia na skakance angażują do pracy mięśnie nóg, tułowia oraz rąk, co jest najlepszym a zarazem najprostszym sposobem na idealną figurę. W pół godziny można spalić nawet 300 kalorii.

 

  • Skakać każdy może

Wystarczy kilkanaście złotych, aby rozpocząć ćwiczenia na skakance. Należy pamiętać o dostosowaniu odpowiedniej długości. Po złożeniu na pół, powinna sięgać od pachy do ziemi. Dla początkujących najlepszym rozwiązaniem będzie skakanka z gumy. Za niewielką dopłatą można zakupić wyposażoną w licznik, który pozwala kontrolować liczbę powtórzeń. Osiągając poziom bardziej zaawansowany, na rynku dostępne są również produkty wykonane z cienkiego rzemyka, które pozwolą przyspieszyć trening. Dla tych najbardziej wymagających, ćwiczenia na skakance można wykonywać z obciążeniem, dzięki specjalnie dociążonym uchwytom. Osoby z nadmierną otyłością muszą jednak pamiętać, że ich stawy kolanowe mogą źle reagować na tego rodzaju trening.

 

  • Prosty trening=skuteczny trening

Ćwiczenia na skakance mają rzeszę fanów nie tylko ze względu na swoją prostotę, ale również na nieograniczone możliwości kreowania własnego treningu. Powtórzenia mogą być wykonywane na różne sposoby. Zaczynając od zwykłych podskoków obunóż, każdą z nóg na zmianę, kończąc na podskokach w przysiadzie. Należy jednak pamiętać o prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń - na palcach - tak by uniknąć niepotrzebnych kontuzji. Wystarczą 3 serie po 5 minut, wykonywane codziennie, aby osiągnąć idealną figurę i zrzucić zbędny balast. Ponadto, ćwiczenia na skakance nie tylko odchudzają i rozwijają mięśnie, ale również polepszają kondycję, dynamikę i motorykę, co jest cenione także przez zawodowych sportowców.