Ćwiczenia na zmniejszenie obwodu brzucha

Aby zmniejszyć obwód brzucha należy regularnie wykonywać ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, czyli „brzuszki” oraz skłony i ćwiczenia rozciągające, mające na celu wyszczuplenie talii.

Dążenie do posiadania płaskiego brzucha powinno być powodowane nie tylko modą i dbałością o ładny wygląd, ale również troską o zdrowie. Odkładający się tłuszcz zwiększa ryzyko chorób serca, cukrzycy, a nawet niektórych nowotworów. Zgrabna sylwetka jest wizytówką zdrowego organizmu. Zmniejszenie obwodu brzucha jest związane ze zmianą diety oraz trybu życia. Obwisły brzuch jest efektem niesprawnych mięśni. Warto więc wykonywać ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, a tym samym poprawiające jego wygląd.

 

 

  • Ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha
    Typowymi ćwiczeniami wzmacniającymi mięśnie brzucha są tak zwana „brzuszki”. Należy dbać o prawidłowe ich wykonywania, aby nie obciążać kręgosłupa. Ćwiczenie 1. Położyć się na podłodze, nogi ugiąć w kolanach, stopy postawić. Dłońmi trzeba objąć kark. Na raz, prawy łokieć przyciągnąć do lewego kolana, unosząc głowę i bark. Na dwa powrót do pozycji wyjściowej. Na trzy, lewy łokieć przyciągnąć do prawego kolana, unosząc głowę i lewy bark. Na cztery powrót do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie 2. Ćwiczenie 1. można nieco zmodyfikować tak, aby wzmocnić też dolne partie brzucha. W tym celu należy przyjąć pozycję jak w ćwiczeniu 1., unieść zgięte w kolanach nogi tal, żeby tułów i uda utworzyły kąt prosty. Ćwiczenie wykonuje się dokładnie tak samo jak Ćwiczenie 1., ale pracują dolne i górne partie mięśni brzucha. Ćwiczenie 3. Należy położyć się na plecach, ręce ułożyć wzdłuż tułowia, nogi ugięte w kolanach unieść tak, aby tworzyły z tułowiem kąt prosty. Nogami należy wykonywać okrężne ruchy, przypominające jazdę na rowerze. Każde ćwiczenie trzeba powtórzyć piętnaście do dwudziestu razy.
  • Skłony i ćwiczenia rozciągające
    Aby zmniejszyć obwód brzucha należy też wykonywać skłony i ćwiczenia rozciągające, których zadaniem jest wyszczuplenie talii. Ćwiczenie 1. Trzeba stanąć w lekkim rozkroku, dłonie oprzeć na biodrach. Unieść prawą rękę nad głową i wykonać skłon w lewo, mocno napinając mięśnie brzucha. Czynność powtórzyć pięć razy, następnie Prawą rękę oprzeć na biodrze, a lewą wyprostować i wykonać skłon w prawą stronę. Ćwiczenie 2. Przyjąć pozycję jak w ćwiczeniu 1. Następnie wykonać energiczny skłon do przodu, dotykając prawą dłonią lewej stopy. Wrócić do pozycji wyjściowej, po czym wykonać skłon, dotykając lewą dłonią prawej stopy i powrót do pozycji wyjściowej. Ćwiczenie 3. Stanąć w lekkim rozkroku, pochylić się tak, aby dłonie zwisały swobodnie nad podłogą, następnie energicznie się wyprostować i wygiąć do tylu, mocno naprężając mięśnie brzucha. Po pięciu sekundach wrócić do pozycji wyjściowej. Wszystkie ćwiczenia należy wykonać piętnaście do dwudziestu razy. Ćwiczenie 4. Przyjąć pozycję jak przy ćwiczeniu 1. wykonywać okrężne ruchy biodrami tak, jakby chciało się narysować biodrami okrąg. Po dwóch minutach zmienić kierunek ruchu bioder.