Flexi-bar, czyli ćwiczenia z wibrującym prętem

Felxi-bar to drążek służący do wykonywania ćwiczeń, które usprawniają pracę całego organizmu, pozwalają zwalczyć bóle pleców oraz bóle reumatyczne kończyn górnych.

Flexi-bar to rodzaj przeznaczonego do wykonywania ćwiczeń kauczukowego drążka o długości 150 centymetrów, zakończonego dwoma ciężarkami o różnej wadze. Przyrząd ten jest zarazem elastyczny i wytrzymały. Wielkość i rozmieszczenie obciążeń sprawiają, że wprawia się on podczas ćwiczeń w drgania o amplitudzie i częstotliwości najbardziej odpowiedniej do trenowania głębokich poziomów muskulatury.

Flexi-bar – trening, rehabilitacja i zabawa

Wibrujący, elastyczny drążek może być przyrządem służącym do urozmaicenia ćwiczeń, na przykład na siłowni. Polecany jest on zwłaszcza osobom cierpiącym na bóle kręgosłupa i innych partii pleców. Skutecznie wspomaga proces rehabilitacji osób po różnych urazach. Może być również wykorzystywany przez osoby cierpiące z powodu bólów reumatycznych kończyn górnych. Ćwiczenia z drążkiem mogą być wykonywane w różnych pozycjach – siedzącej, stojącej, leżącej. W zależności od tego, która z nich zostanie wybrana do treningu, można ustalić jego intensywność. Z tego względu drążek może być stosowany nawet przez osoby o bardzo niskim poziomie kondycji fizycznej. Nie mogą go wykorzystywać jedynie osoby cierpiące na niezaleczone choroby stawów oraz kobiety będące w trzecim trymestrze ciąży. Ćwiczenia z użyciem drążka zmuszają organizm do pracy przez pokonywanie siły odśrodkowej wytwarzanej przez wibracje. Najważniejsze w treningu jest stałe utrzymanie flexi-baru w ruchu, gdyż właśnie to jest gwarantem prawidłowego wykonywania ćwiczeń i uzyskania pożądanych efektów.

Jakie korzyści daje trening z użyciem wibrującego drążka

Ćwiczenia z wykorzystaniem przyrządu flexi-bar są całkowicie bezpieczne, choć początkującym mogą wydawać się dość trudne. Opanowanie sztuki stałego utrzymywania drążka w ruchu wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. Opanowanie tej techniki i regularne treningi (3 razy w tygodniu po 15 minut) może przynieść jednak zaskakujące efekty. Przede wszystkim ćwiczenia pobudzają organizm do pracy, dzięki czemu przyspieszony zostaje metabolizm oraz pobudzona praca serca. Usprawniona zostaje również koordynacja i równowaga. Trening z wibrującym drążkiem w szybkim tempie powoduje wzmocnienie mięśni tułowia, co pozwala złagodzić bóle pleców. Wzmocnienie mięśni znajdujących się w okolicach obręczy barkowej oraz w rękach pomaga zwalczyć nieprzyjemne objawy bólowe osobom cierpiącym na reumatyzm kończyn górnych. Trening z drążkiem sprzyja również stabilizacji kręgosłupa, dzięki czemu sylwetka staje się bardziej wyprostowana. Kobiety, które po przebytej ciąży chcą powrócić do dawnej kondycji i pozbyć się nadwagi również mogą wykorzystać do ćwiczeń ten drążek, który dodatkowo wzmocni mięśnie miednicy.