Gimnastyka po przebudzeniu - wpływ na organizm

Gimnastyka po przebudzeniu pomagają pozbyć się zbędnych kilogramów i zachować dobrą kondycję.

Aktywność fizyczna jest absolutnie niezbędnym elementem zdrowego stylu życia. Wiele osób zastanawia się która pora dnia jest odpowiednia do ćwiczeń. Odpowiedź jest prosta - każda! Niemniej jednak poszczególne pory dnia mają swoje mocniejsze i słabsze strony. Przedmiotem najczęstszych dyskusji jest gimnastyka po przebudzeniu i jej wpływ na nasz organizm.

 

 

  • Gimnastyka po przebudzeniu - dlaczego warto?

Ćwiczenia fizyczne wcześnie rano, przed śniadaniem, są szczególnie polecane osobom pragnącym pozbyć się zbędnych kilogramów. W porównaniu z innymi porami dnia, organizm rano spala tłuszcz zdecydowanie szybciej, ponieważ intensywnie korzysta z zapasów energii zmagazynowanej, czyli glikogenu (forma związanej glukozy) oraz tkanki tłuszczowej. Oczywiście nie są to jedyne zalety, które niesie ze sobą gimnastyka po przebudzeniu. Oprócz intensywnego spalania tłuszczu poranne ćwiczenia bardzo mocno przyspieszają metabolizm, pobudzają i dodają energii na cały dzień. Gwarantują poczucie świeżości i wieczorem ułatwiają zasypanie. Co więcej, gimnastyka po przebudzeniu sprawia, że mózg jest lepiej dotleniony oraz stymuluje wydzielanie hormonu kreatywności ACTH (Adrenokortykotropina), dzięki czemu nasz umysł pracuje wydajniej w ciągu dnia. Ludzie decydujący się na poranną aktywność fizyczną pracują efektywniej, mają lepszą koncentrację i nie są ospali. Ponadto są w lepszym humorze ze względu na wydzielane podczas ćwiczeń endorfiny (hormony szczęścia). Żeby tego było mało, osoby wykonujące rano ćwiczenia aerobowe (na przykład bieganie, czy jazdę na rowerze) mogą liczyć na szybszą poprawę wytrzymałości. Dzieje się tak, dlatego, że organizm w związku z brakiem energii z pożywienia zmuszony jest do korzystania z energii zmagazynowanej. W miarę zwiększania intensywności ćwiczeń nasz organizm, aby poradzić sobie z rosnącym wysiłkiem, bardzo szybko "uczy się" magazynować coraz więcej energii w postaci glikogenu.

 

  • Gimnastyka po przebudzeniu - czy ma jakieś wady?

Dla wielu ludzi, szczególnie tych mających problemy z wstawaniem, ćwiczenie z rana może być na początku dość uciążliwe. Żeby móc przystąpić do porannej gimnastyki nie zaniedbując codziennych obowiązków trzeba niestety wstać nieco wcześniej. Dla przykładu poranny jogging, nawet niedługi (około 20 - 30 minut), to konieczność wstawania przynajmniej 45 minut wcześniej niż zwykle. Oprócz tego, dla co poniektórych przeszkodą może być uczucie pustości w żołądku. Jeżeli po przebudzeniu odczuwamy bardzo silny głód i "ssanie" warto przed przystąpieniem do ćwiczeń wypić szklankę wody lub posilić się małym jogurtem.