Jak ćwiczyć mięśnie Kegla

Każda kobieta powinna ćwiczyć mięśnie Kegla przy pomocy prostych technik, ponieważ to sprawdzona droga do satysfakcji seksualnej i komfortowego porodu.

Odkrycia mięśni łonowo-guzicznych dokonał w pierwszej połowie XX wieku amerykański lekarz, Arnold Kegel. Od tego czasu są one uznawane za szczególnie istotne dla osiągnięcia pełnej satysfakcji seksualnej kobiety oraz dla przebiegu porodu. To zaledwie dwa powody, dla których warto ćwiczyć mięśnie Kegla.

 

 

  • Najważniejsze techniki usprawniające mięśnie Kegla

Szczególny splot mięśni obok wpływu na życie seksualne i poród może także w bardziej zaawansowanym wieku niwelować problem nietrzymania moczu. Reżim swoistego treningu mięśni Kegla przypomina inne, bardziej konwencjonalnej formy wysiłku fizycznego. Najbardziej podstawowe ćwiczenie polega na dynamicznym, równoczesnym zaciskaniu mięśni pochwy i odbytu na około 15 sekund z podziałem na kilkuminutowe serie. Całość cyklu powtórzeń powinna wynosić około 15 minut. Początkowo przeznaczanie minimum kwadransa dziennie na tego rodzaju ćwiczenia może się wydawać uciążliwe. Jednak trzeba sobie uświadomić, że te ćwiczenia można dyskretnie wykonywać niemal w każdym momencie i miejscu, choćby podczas podróży autobusem z pracy do domu. Wysiłek nie ma tutaj tak wyraźnych konsekwencji i przejawów, jak w przypadku innego rodzaju ćwiczeń fizycznych. Jeżeli jednak mamy problem z koncentracją na prostych czynnościach w mniej sprzyjających warunkach, lepiej początkowo wygospodarować mniej czasu i wykonywać powtórzenia o długości nie większej niż 5 sekund. Stopniowo organizm przywyknie do szczególnych skurczów mięśni i będzie je można wykonywać niemal bez odczuwalnego wysiłku.

 

  • Duża gama prostych ćwiczeń mięśni Kegla

W warunkach domowych istnieje bardzo wiele wariantów prostego wyjściowego ćwiczenia. Jeszcze bardziej wyraźny efekt możemy osiągnąć, gdy będziemy ćwiczyć mięśnie Kegla w pozycji leżącej lub stojącej, opierając się w tym wypadku o ścianę. Inną skuteczną metodą są regularne próby powstrzymywania strumienia moczu przez kurczenie mięśni pochwy, wykonywane możliwie najczęściej, a przynajmniej raz dziennie w odstępach 3-sekundowych. Ważne, by kurczenia dokonywać w momencie wydechu, przy rozluźnionych mięśniach brzucha Dodatkowej stymulacji dostarczają inne formy wysiłku, na przykład taniec brzucha. Ważnym atrybutem wpływającym trwale na dynamikę mięśni Kegla są dopochwowe kulki gejszy, które można nabyć w sprzedaży wysyłkowej lub w sklepach z akcesoriami orientalnymi i w sex shopach. Połączenie tych działań z pewnością przyniesie komfort podczas porodu i satysfakcję w życiu intymnym.