Jak dokonać zmian w abonamencie

Dokonać zmian w abonamencie z pomocą Biura Obsługi Klienta, poprzez stronę internetową operatora, w salonie oraz dzięki krótkim kodom sms.

Wielu użytkowników telefonów komórkowych decyduje się na abonament. Niezależnie od tego w jakiej sieci komórkowej użytkownik telefonu podpisał zobowiązanie (najczęściej na czas dwudziestu czterech miesięcy) zdarza się, że wybrany abonament nie zaspokaja w pełni jego potrzeb. Dokonać zmian w abonamencie można poprzez Biuro Obsługi Klienta, na stronie konkretnego operatora (on-line), w salonie oraz dzięki krótkim komendom sms. Niezależnie od tego jaką drogę dostępu wybierze użytkownik, ważne jest, by była ona skuteczna.

 

  1. Biuro Obsługi Klienta
    Biura Obsługi Klienta są dostępne drogą komórkową. By dokonać zmian w abonamencie należy zadzwonić pod wskazany przez operatora numer telefonu oraz wybrać konsultanta, do którego użytkownik chciałby się dodzwonić. Dział Biura Obsługi Klienta podzielony jest na sektory, w których każdy odpowiada konkretnemu użytkownikowi. Wystarczy jednak, że dzwoniący określi się jako osoba indywidualna, czy też biznesowa, by został on połączony do odpowiedniego sektora. Dużą zaletą tej formy kontaktu jest to, że konsultanci w Biurze Obsługi Klienta mają dostęp do większej ilości aplikacji niż pracownicy salonu. Są oni również miejscem docelowym, do którego z założenia, powinni kierować się wszyscy Ci, którzy potrzebują wsparcia "posprzedażowego". Za usługę tę pobierana jest jednak opłata, która warunkowana jest przez operatora sieci komórkowej.
     
  2. On-line
    Dokonać zmian w abonamencie można również w zaciszu swojego domu za pomocą internetu. W tym celu należy wejść na stronę operatora, zarejestrować się jako właściciel numeru telefonu, następnie zalogować się i z pozycji menu wybrać interesującą użytkownika funkcję. Kolejną rzeczą, którą powinien posiadać zainteresowany jest kod abonencki do konta, który jest niezbędny do zatwierdzania jakichkolwiek zmian w obrębie abonamentu. Z opcji tej najczęściej korzystają osoby, które wiedzą jakie zmiany chcą wprowadzić na swoim koncie.
     
  3. Salony
    Sieci komórkowe mają swoje salony, w których również można dokonywać zmian w abonamencie. Należy pamiętać jednak, że w celu weryfikacji, czy wskazany numer telefonu należy do konkretnego użytkownika, potrzebny będzie dowód osobisty właściciela lub kod abonencki do konta. Gdy wynik weryfikacji będzie pozytywny, konsultant doradzi czy zmiana, którą chce dokonać użytkownik jest dla niego korzystna.
     
  4. Krótkie kody sms
    Strony internetowe operatorów sieci komórkowych, ulotki dostępne w salonach, reklamy telewizyjne, czy też sms-y reklamowe często podpowiadają jak dokonać zmian w abonamencie. Niektóre z usług posiadają możliwość włączania i wyłączania poprzez wprowadzenie krótkich kodów/komend sms-owych. Zazwyczaj taki kod posiada status usługi, który danych użytkownik telefonu chciałby mieć. Są to komendy, których treść ogranicza się do treści typu: WYLACZ, START albo też takie, które zawierają nazwę konkretnej usługi na przykład 100 MB. Krótki kod należy wysłać na numer telefonu wskazany przez operatora. Niezależnie od tego którą opcję wybierze użytkownik telefonu komórkowego, wszystkie one pozwolą dokonać zmian w abonamencie.