Jak naturalnie podwyższyć poziom testosteronu

Żeby naturalnie podwyższyć poziom testosteronu, należy koniecznie pamiętać o wypoczynku, odpowiedniej diecie i treningu siłowym.

Testosteron jest męskim hormonem, który zwiększa wytrzymałość i masę mięśni. Wynik od dwustu siedemdziesięciu do tysiąca stu nanogramów testosteronu na sto mililitrów krwi to norma. Poziom testosteronu mieszczący się górnej granicy sprawia, że godziny spędzone na siłowni są o wiele efektywniejsze. Na szczęście nie trzeba brać sterydów, można naturalnie podwyższyć poziom testosteronu.

Ważny jest trening

Aby naturalnie podwyższyć poziom testosteronu, należy pamiętać o treningu. Pomagają przysiady, wyciskanie sztangi w leżeniu, podciąganie się, wyciskanie sztangi, wykroki ze sztangą, martwy ciąg. Trzeba też ograniczyć ćwiczenia aerobowe, które zmniejszają poziom tego hormonu, czyli na przykład jazdę na rowerze, bieganie, pływanie. Produkcji testosteronu sprzyja aktywność seksualna. Najlepiej uprawiać seks co najmniej raz w tygodniu. Jeśli mężczyzna nie uprawia seksu przez ponad tydzień, jego poziom testosteronu drastycznie spada.

Bądź wypoczęty

Nadmiar stresu i niedobór snu to problem znany większości ludzi. Niestety, powoduje to zwiększenie produkcji kortyzolu, co z kolei obniża poziom testosteronu. Osoby, które nie chcą, żeby ich poziom testosteronu spadł o czterdzieści procent, powinny spać co najmniej osiem godzin dziennie. Trzeba też zadbać o temperaturę w sypialni. Nie powinno być za gorąco, a także zwrócić uwagę na to, które sytuacje w życiu powodują najwięcej stresu i postarać się go wyeliminować. Jednocześnie warto wygospodarować czasem chociaż chwilę na relaks i odprężenie.

Dieta pomoże podwyższyć poziom testosteronu

Żeby naturalnie podwyższyć poziom testosteronu, należy jeść sześć posiłków dziennie zamiast trzech większych. Należy spożywać niezbyt obfite porcje co dwie lub trzy godziny. Nie wolno przesadzać z alkoholem. Nie należy pić więcej niż jedno, dwa piwa tygodniowo. Alkohol jest bowiem katalizatorem przemiany części testosteronu w żeński hormon estrogen. Tłuszcze pomagają naturalnie podwyższyć poziom testosteronu, jednak dla zdrowia organizmu najlepiej wybierać te nienasycone. Znajdują się one w takich produktach, jak na przykład orzeszki ziemne, ryby, olej lniany, olej rzepakowy, oliwa z oliwek, awokado. Lepiej też nie przesadzać z kaloriami, gdyż zarówno nadmiar jak i niedobór kalorii zaburza produkcję testosteronu. Dieta wegetariańska na pewno nie pomoże naturalnie podwyższyć poziomu testosteronu. Należy jeść mięso, szczególnie chude i czerwone, z dużą zawartością cynku. Warto też spożywać drób i ryby. Cholesterol HLD zawarty na przykład w czerwonym mięsie i jajkach również naturalnie podwyższa poziom testosteronu i jest polecany osobom trenującym z ciężarami. Aby naturalnie podwyższyć poziom testosteronu, należy też zwrócić uwagę na obecność niektórych warzyw w diecie. Warzywa krzyżowe takie jak brokuły, brukselka, rzodkiewka, kapusta i kalafior zawierają związek chemiczny blokujący proces przekształcania testosteronu w estrogen. Warto też poszukać naturalnych suplementów diety. W tym celu należy skontaktować się z lekarzem, który w sposób profesjonalny pomoże nam naturalnie podwyższyć poziom testosteronu.