Jak powstrzymać ochotę na coś słodkiego

Zmiana nawyków żywieniowych, regularne posiłki i odpowiednio zbilansowana dieta, pozwolą skutecznie powstrzymać ochotę na coś słodkiego.

Chcesz utrzymać piękną sylwetkę, zrzucić kilka kilogramów, zadbać o swoje ciało - podejmujesz dietę i ćwiczenia, lecz ciągle nie widzisz rezultatów, a wszystko to jest spowodowane tym, że ciągle masz ochotę na słodycze. Z tym problemem boryka się wielu ludzi. Nasz organizm bardzo szybko uzależnia się od cukru, dlatego tak trudno rozstać się z ciasteczkiem jedzonym przy popołudniowej kawie czy słodkimi przekąskami. Jest jednak wiele sposobów, aby powstrzymać ochotę na coś słodkiego - możesz sprytnie oszukać swój organizm i pozbyć się nawracającej potrzeby jedzenia słodyczy.

 

 

  • Zdrowa zamiana
    Nachodzi Cię ochota na coś słodkiego, a Ty od razu sięgasz po ciastko, pączka lub inne kaloryczne smakołyki. Postaraj się kontrolować swoje ciało. Masz ochotę na batonika - zjedz banana, jest on bardzo pożywny i przy okazji zdrowy. Zamiast zjadać całe opakowanie ciasteczek, chrup orzechy i inne bakalie. Pamiętaj, aby zachować zdrowy rozsądek, zjadanie dziesięciu bananów czy kilograma orzechów nie wyjdzie na zdrowie ani Tobie, ani Twojej sylwetce. Zastąpienie słodkie przekąsek innymi, zdrowszymi produktami, pozwoli na lepsze funkcjonowanie Twojego organizmu, a Ty przekonasz się, jak łatwo powstrzymać ochotę na coś słodkiego.
  • Regularne posiłki
    Pamiętaj o tym, aby jeść regularnie. Dzięki temu nie tylko przyspieszysz proces przemiany materii w Twoim organizmie, ale także uda Ci się powstrzymać ochotę na coś słodkiego. Pięć posiłków w ciągu dnia, to podstawa zdrowego odżywiania się. W ten sposób regularnie uzupełnisz ubytki energetyczne i zniwelujesz chęć sięgania po coś słodkiego między posiłkami. Pamiętaj o śniadaniu – to najważniejszy posiłek, który stanowi podstawę Twojego prawidłowego funkcjonowania w ciągu dnia. Jedz produkty pełnoziarniste, zdrowe tłuszcze (nasycone), dostarczaj organizmowi odpowiednich witamin. W ten sposób utrzymasz poziom cukru we krwi na stałym poziomie, co zniweluje ochotę na coś słodkiego. Dostarczaj do organizmu także odpowiednią ilość białka, często jego niedobór objawia się chęcią spożywania słodyczy.
  • Walcz z pokusami
    Nie trzymaj w domu słodyczy, nie kupuj ich także podczas robienia zakupów – dużo łatwiej jest odmówić sobie kupna czegoś słodkiego niż samego zjadania pysznego batonika. Najlepiej omijaj półki ze słodkościami szerokim łukiem, pozbądź się także wszelakich ciasteczek, czekolad, cukierków ze swojego mieszkania. W ten sposób zmusisz swój organizm do zmiany przyzwyczajeń. Gdy dopadnie Cię chęć na coś słodkiego umyj zęby, uczucie świeżości w ustach zmniejszy apetyt. Staraj się nie myśleć o słodyczach, pójdź na spacer lub na basen, zaplanuj swój czas. Pij dużą ilość płynów. Od czasu do czasu pozwól sobie na małe "grzeszki" – zjedz kawałek czekolady, lub gałkę lodów. Jeżeli chcesz powstrzymać ochotę na coś słodkiego, stosuj się do złotej zasady - najważniejszy jest zdrowy rozsądek i umiar.