Jak pozbyć się mięsnia piwnego

Odpowiednio zbilansowana dieta, regularne, zdrowe posiłki i codzienny ruch zapewnią Ci idealną sylwetkę i pozwolą pozbyć się mięśnia piwnego.

Otyłość brzuszna to problem najczęściej dotykający panów. Z wiekiem tkanka mięśniowa zmniejsza się na rzecz tkanki tłuszczowej, dlatego też panowie borykają się z tak zwanym mięśniem piwnym, zwłaszcza po około czterdziestym roku życia. Aby przez długi czas cieszyć się zdrowiem i dobrą kondycją, ważne jest, aby pozbyć się mięśnia piwnego. Tego typu otyłość jest szczególnie groźna, gdyż wpływa niekorzystnie na pracę narządów położonych w okolicy jamy brzusznej (wątroby, trzustki czy śledziony) poprzez ich otłuszczenie. Zła dieta, stres, nawał obowiązków w pracy i w domu – wszystkie te czynniki sprawiają, że zaniedbujemy własne ciało. Warto jednak pomyśleć o sobie, pamiętajmy o tym, że nasze zdrowie jest najważniejsze.

Prawidłowa dieta

Aby pozbyć się mięśnia piwnego należy przestrzegać odpowiedniej diety. Pamiętajmy o tym, że dieta nie jest równoznaczna z odmawianiem sobie jedzenia, wręcz przeciwnie dieta to sposób odżywiania się, chcąc pozbyć się tłuszczyku z okolic brzucha, powinniśmy spożywać odpowiednie produkty. Otyłość brzuszna nie jest ściśle związana ze spożywaniem nadmiernej ilości piwa, oczywiście wpływa ono negatywnie, ale nie jest jedyną przyczyną powstawania mięśnia piwnego. Tłuste jedzenie, podjadanie między posiłkami, słone przekąski, spożywanie produktów bogatych w cukier; to właśnie ich zasługą jest powstawanie "brzuszka" u panów. Należy ograniczyć spożycie żywności wysoko przetworzonej oraz tłuszczów nienasyconych, a na pewno poprawi się nasze samopoczucie i sylwetka.

Regularne, zbilansowane posiłki

Najważniejsza zasada to jeść zdrowo i regularnie. Każdy z nas wie co jest zdrowe, a czego powinien unikać. W mediach, w prasie czy internecie propagowany jest zdrowy styl życia. Zdrowe produkty wcale nie są niesmaczne i można przyrządzić z nich naprawdę ciekawe dania. Wystarczy odrobina chęci i samozaparcia. Warto skonsultować się ze specjalistą, który doradzi nam, których produktów unikać, a które są dla nas szczególnie wskazane; ułoży dla nas specjalnie dobrany do naszych potrzeb program żywieniowy. Pamiętajmy, aby jeść regularnie. Spożywanie mniejszych posiłków, ale o stałych porach jest dużo korzystniejsze dla naszego organizmu (powinniśmy spożywać około pięciu zbilansowanych posiłków dziennie).

Więcej ruchu

Panom, w przeciwieństwie do pań, o wiele łatwiej jest walczyć z odkładającym się tłuszczem. Dlatego, aby pozbyć się mięśnia piwnego wystarczy po prostu zacząć się ruszać. Aktywny tryb życia nie tylko pozwoli odbudować utraconą tkankę mięśniową i pozbyć się nadmiernej ilości tłuszczu, ale przede wszystkim przyspieszy metabolizm i wpłynie korzystnie na pracę narządów. Basen, siłownia, rower – jest tak wiele dyscyplin sportowych, wśród których na pewno każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Ćwiczenia fizyczne wpłyną korzystnie na kondycję, a także dadzą poczucie satysfakcji i samorealizacji. Warto więc zacząć uprawiać sport, trening zarówno amatorski, jak i pod okiem wykwalifikowanych osób, pozwoli nam szybko pozbyć się mięśnia piwnego.