Jak pozbyć się tłuszczu na biodrach

Wiele kobiet pragnie pozbyć się tłuszczu na biodrach - nie jest to aż tak trudne, jak mogłoby się wydawać.

Nieestetyczne fałdki w okolicy bioder są przyczyną poważnych kompleksów wśród kobiet, co powoduje niską samoocenę i onieśmielenie. Obcisłe bluzki czy dopasowane do ciała sukienki przestają być w kręgu zainteresowań, albowiem uwypuklają niedoskonałości. Warto jednak zmienić swój wygląd, wykorzystując kilka metod, aby pozbyć się tłuszczu na biodrach.

  • Dieta przede wszystkim
    Aby pozbyć się tłuszczu na biodrach, niezbędne jest wprowadzenie zdrowej diety o niskiej zawartości tłuszczu. Żadne głodówki i „diety cud” nie będą zdawały egzaminu, ponieważ efekt jojo jest gwarantowany. Dlatego warto zmienić dietę tak, aby na stałe zagościła w domowym menu, opierając się głównie na naturalnych składnikach, takich jak warzywa, owoce, chude mięso i ryby. Konieczne jest wyeliminowanie białego pieczywa, makaronów i ciężkostrawnych potraw, które sprzyjają tworzeniu tkanki tłuszczowej.
  • Nie taki diabeł straszny...
    Wiele kobiet nie decyduje się na ćwiczenia, uważając, że są zbyt skomplikowane lub że nie mają na to czasu. Są jednak w błędzie, albowiem ćwiczenia pomagające w pozbyciu się tłuszczu na biodrach nie są trudne i czasochłonne. Najprostszą czynnością, którą można wykonać w każdym miejscu jest krążenie bioder po kilka minut w dwie strony, starając się wysuwać biodra jak najbardziej do przodu. Skłony na boki także są doskonałą formą ćwiczeń - ręce powinny być skierowane poziomo do boku. Należy powtarzać schylanie się w bok dwadzieścia razy na każdą stronę. Inny sposób to leżenie na boku z jedną ręką pod głową, a drugą położoną na ziemi i podnoszenie jednej wyprostowanej nogi na około 20 centymetrów, na 15-20 sekund. Wykonuje się 20 powtórzeń i zmienia nogę. Aby wyrobić sobie talię osy, należy położyć się na plecach, złączyć dłonie z tyłu głowy, oprzeć jedną stopę na przeciwległym kolanie i skręcić tułów tak, aby zbliżyć prawy łokieć do lewego kolana. Czynność powtórzyć sześć razy i zmienić stronę. Dla tych, którzy wolą spędzać czas na świeżym powietrzu, godne polecenia jest bieganie czy jazda na rolkach. Te formy sportu angażują wszystkie mięśnie.
  • Aktywne wspomagacze
    Aby przyspieszyć efekty, warto wykonywać minimum dwa razy w tygodniu gruboziarnisty peeling, na przykład podczas kąpieli. Działania te spowodują, iż skóra będzie gładsza i nie będą pojawiały się rozstępy. Aby pozbyć się tłuszczu na biodrach, można wybrać się także do gabinetów kosmetycznych, oferujących specjalistyczne zabiegi odchudzające. Należy jednak pamiętać, że ich ceny są dość wysokie, a najważniejsza jest dobrze dobrana dieta i ruch, które pozwolą na utrzymanie ładnej sylwetki na długi czas.