Jak przygotować urozmaicone drugie śniadanie dla dziecka

Kolorowe, pożywne kanapki, smaczny owoc, słodki dodatek i orzeźwiający napój to urozmaicone drugie śniadanie dla dziecka, które zje posiłek ze smakiem.

Często dzieci wracają ze szkoły, a w plecaku znajduje się niezjedzone śniadanie. Nie zawsze spowodowane jest to brakiem apetytu, ale tym, że posiłek jest mało atrakcyjny. Pociechom zwykłe kanapki szybko się nudzą, dlatego urozmaicone drugie śniadanie dla dziecka powinno składać się z różnych produktów.

 

 

  • Kolorowe pyszności kanapkach
    Małe pociechy uwielbiają, kiedy posiłki są atrakcyjne pod względem wizualnym. Urozmaicone drugie śniadanie dla dziecka powinno być więc kolorowe i apetyczne. Codziennie przygotowywane kanapki z szynką i z serem nie sprawią, że dziecko będzie spożywało je z ochotą. Z drugiej strony posiłek musi być pożywny i powinien dostarczać maluchom niezbędnych witamin, minerałów oraz wartości odżywczych potrzebnych do prawidłowego rozwoju. Warto rozpocząć od wyboru odpowiedniego pieczywa. Minimum dwa razy w tygodniu powinno się przygotowywać kanapki z razowego chleba. W pozostałe dni można wybierać spośród wielu rodzajów wypieków- od pszennych kajzerek, przez chrupiące bagietki aż po chleb ze słonecznikiem czy dynią. To, co będzie się kryło we wnętrzu kanapek zależy od upodobań dzieci. Oprócz wędlin i nabiału, warto dodać kolorowe warzywa, które nie tylko wzbogacą smak posiłku, ale także dostarczą wielu witamin. Zielona sałata, czerwona papryka, ogórek czy pomidor to tylko początek całej warzywnej oferty. Ponadto większość dzieci uwielbia delikatne pasty przyrządzone z ryby, jajek czy twarożku, które są niedrogie i szybkie w przygotowaniu.
  • Słodki dodatek
    Urozmaicone drugie śniadanie dla dziecka powinno składać się nie tylko z kanapki, ale także ze słodkiej przekąski, która nie musi być niezdrowym batonikiem. Idealnym pomysłem jest upieczenie ciasta i zapakowanie dziecku jednego kawałka do szkoły. Inne, zdrowe przysmaki to pożywne, zbożowe batoniki czy owocowy jogurt. Nie należy zapominać także o owocach. Najbardziej praktyczne jest jabłko, albowiem dziecko nie ubrudzi się przy jedzeniu. Inne pomysły na owocowe pyszności to banan, gruszka czy brzoskwinia, a także obrana marchew. Jeśli na przygotowanie drugiego śniadania można przeznaczyć nieco więcej czasu, pociecha z pewnością zje ze smakiem małą sałatkę owocową, którą można zapakować do specjalnego, plastikowego pojemniczka. 
  • Płynne połączenie
    Aby dziecko nie musiało wydawać pieniędzy w szkole, warto zaopatrzyć je we wszystko co będzie mu potrzebne przed wyjściem z domu. Urozmaicone drugie śniadanie dla dziecka powinno się więc składać także z napoju, który nawodni organizm malucha i ugasi pragnienie po aktywnych zajęciach. Warto jednak pamiętać, aby nie był to słodki, gazowany napój, który niszczy zęby i przyczynia się do powstawania otyłości. Jeśli dziecko przyzwyczajone jest do picia niegazowanej wody mineralnej, najlepiej zaopatrzyć się w małą, kolorową butelkę. Inny pomysł to naturalne soki owocowe, które można zrobić samodzielnie rano, lub zakupić w sklepach (tak zwane soki jednodniowe, na przykład pomarańczowe czy marchwiowe). Zagęszczone soki marchwiowo-owocowe to także kolejna porcja owoców, które dziecko powinno spożywać w ciągu dnia.