Jak szybko przytyć?

Odpowiednie odżywianie jest kluczem do sukcesu i pozwala szybko przytyć, podobnie jak regularne posiłki, relaks czy aktywność fizyczna.

Wiele osób marzy o tym, aby szybko i efektownie schudnąć. Nie potrafią zaakceptować swojego ciała, stosują więc restrykcyjne diety oraz uprawiają sport, aby wzmocnić mięśnie. Są jednak tacy, którzy pragną czegoś zupełnie innego - chcieliby przybrać na wadze, a nie potrafią tego zrobić. Aby skutecznie i szybko przytyć nie należy objadać się tuczącymi słodyczami, ale świadomie i rozsądnie wybierać odpowiednie produkty.

 

 

  • Odpowiednia dieta
    Najlepszym sposobem na to, aby szybko przytyć jest zastosowanie odpowiedniej, bogatej w różnorodne produkty diety. Przede wszystkim należy odżywiać się zdrowo. Jedzenie dużej ilości słodyczy czy fast foodu spowoduje przybieranie na wadze, ale przyczyni się także do złego funkcjonowania organizmu, pogorszenia kondycji i wyglądu skóry, włosów czy paznokci. Warto jednak wybierać produkty wysokokaloryczne, ale takie, które zawierają witaminy i minerały. Są to między innymi: ziemniaki, pszenne pieczywo, czerwone mięso. Ponadto dobrym pomysłem jest spożywanie makaronu z różnymi sosami, który doda energii. Sosy można przygotować na bazie świeżych warzyw (będą zdrowsze i dostarczą witamin) oraz śmietany lub jogurtu bałkańskiego, o dużej zawartości tłuszczu. Taki jogurt zawiera kultury bakterii, które naturalnie wpływają na ochronę organizmu przed infekcjami. Margarynę można zamienić na masło, a niezdrowe batoniki na domowe ciasto. 
  • Regularne posiłki
    Warto jeść regularnie, co usprawni przemianę materii. W przeciwnym razie zmiana diety na wysokokaloryczną może prowadzić do problemów trawiennych i zaparć. Powinno się spożywać około pięciu posiłków dziennie. Rano konieczne jest spożycie sytego śniadania, które dostarczy energii na cały dzień. Może być to jajecznica, kanapki czy omlet z dodatkami. Należy jednak pamiętać, aby nie spożywać zbyt dużej ilości żółtka, ponieważ przyczynia się to do zwiększenia poziomu cholesterolu. Obiad powinien być spożywany codziennie o tej samej porze. Kolację można zjeść dwie godziny przed snem. Ponadto dobrym pomysłem jest spożywanie w ciągu dnia dwóch przekąsek. Mogą być to na przykład owoce- banan czy winogrona, które zawierają dużą ilość cukru i pomogą szybko przytyć. 
  • Wysiłek i odpoczynek
    Nie tylko zdrowa, zbilansowana dieta pomaga szybko przytyć, ale także odpowiednie ćwiczenia fizyczne oraz odpoczynek. Często ludzie tracą na wadze podczas dużego, długotrwałego stresu. Należy więc poświęcić czas w ciągu dnia na relaks, odpoczynek oraz zregenerowanie sił. Jest to niezwykle istotne, albowiem spokój wewnętrzny korzystnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu. Wieczorem dobrym pomysłem jest ciepła, odprężająca kąpiel z dodatkiem ulubionych olejków eterycznych. Ponadto aby szybko przybrać na wadze warto wybrać dla siebie odpowiednie ćwiczenia, które przyspieszą przyrost masy mięśniowej i nie spowodują, że zjedzone produkty zmienią się w nieestetyczną tkankę tłuszczową. Może być to na przykład podnoszenie ciężarów, albowiem takie właśnie ćwiczenia budują mięśnie.