Jak uspokoić nerwy?

Dopiero połączenie wysiłku fizycznego i odpowiedniej diety z chwilami beztroski pozwala uspokoić nerwy i z czasem uodpornić się na stres.

Nic nie stresuje tak jak życie codzienne. W ciągłym biegu zapominamy, że koniecznie musimy uspokoić nerwy, pozwalając sobie na relaks i regenerację. By to osiągnąć, trzeba umiejętnie pogodzić wysiłek fizyczny i zbilansowaną dietę z chwilami całkowitej beztroski.

Wysiłek fizyczny - najlepsze remedium na stres

Najcenniejszą i bez wątpienia najlepszą metodą, która pozwoli nam uspokoić nerwy, jest regularny wysiłek fizyczny. Nie oznacza to, że powinniśmy dążyć do ideału, jaki wyznaczają wyczynowi sportowcy. Lepsza forma zawsze wpływa na samopoczucie, a dodatkowo w trakcie wysiłku fizycznego dochodzi w organizmie do wydzielania endorfin, które są nazywane hormonem szczęścia. Wystarczy kwadrans ćwiczeń aerobowych, kilkadziesiąt brzuszków lub kilka okrążeń wokół domu każdego dnia, by poczuć się dobrze. Wszystkie wybrane przez nas ćwiczenia, a więc poranny jogging lub serię dynamicznych skłonów i wymachów rękoma i nogami trzeba stosować codziennie, by uspokoić nerwy i poczuć się dobrze we własnej skórze. Najlepiej taki domowy trening zakończyć zimnym prysznicem i masażem gąbką, który należy wykonywać zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ta czynność, praktykowana codziennie, również poprawia krążenie i samopoczucie.

Dobroczynne działanie zbilansowanej diety

Najłatwiej jest ulec pokusie podsycanej przez liczne reklamy i sięgnąć po jeden ze środków uspokajających. Jednak nawet ziołowe tabletki, których zastosowanie konsultujemy z lekarzem lub farmaceutą, na dłuższą metę mogą mieć skutki uboczne. Dobrostan psychiczny i fizyczny, jaki pragniemy osiągnąć, wymaga od nas drobnych wyrzeczeń. Warto zacząć od analizy sposobu odżywania. Jedną z podstawowych, fizjologicznych przyczyn nerwowości jest niedobór magnezu. Warto go uzupełniać, jedząc regularnie pełnoziarniste pieczywo, rośliny strączkowe, banany, migdały i orzechy. Bardzo pożądana jest także niewielka dawka czekolady od czasu do czasu. Inną istotną regułą jest również spożywanie wielu lekkich posiłków w ciągu dnia, by nie najadać się nadmiernie. Stan przejedzenia bowiem również potęguje irytację i rozdrażnienie.

Aromatyczna kąpiel jako kojący balsam dla duszy i ciała

Warto wyznaczać sobie momenty całkowitego relaksu i beztroski w ciągu dnia. Latem można spędzić wolne popołudnie w hamaku, na polanie lub na plaży z książką. O każdej porze roku warto jednak wygospodarować pół godziny wieczorem na kąpiel w oparach wonnych olejków. Od święta warto pozwolić sobie na masaż lub pobyt w saunie. Pozorna korzyść dla ciała staje się w tym wypadku również balsamem dla duszy. Jest to odskocznia od pracy i żmudnych obowiązków domowych, ale również od naszych zgubnych przyzwyczajeń, do których należy spędzanie wszystkich wolnych chwil przed ekranem telewizora lub monitorem komputera. Taki tryb życia nie pozwala w pełni uspokoić nerwów, jest to więc tylko pozorna forma relaksu. Dla własnego dobra lepiej czasami bardziej się postarać.