Jak uzyskać muskularne ciało - najlepszy trening na mięśnie

By uzyskać muskularne ciało, należy nie tylko prowadzić systematyczny trening, ale i pamiętać o najważniejszych jego zasadach.

Wielu ludzi zastanawia się jak trenować, by uzyskać muskularne ciało, a atrakcyjny wygląd jest dla nich najlepszą motywacją do ciężkiej i wytrwałej pracy. Tylko w ten sposób osiągniemy widoczne efekty i uzyskamy satysfakcjonującą sylwetkę.

Podstawowe zasady
Jeśli chcemy uzyskać muskularne ciało, musimy pamiętać o kilku zasadach. Jedna z nich to właściwy odpoczynek i regeneracja mięśni. Jeśli będziemy ćwiczyć codziennie lub zmuszać nasze ciało do nadmiernego wysiłku, może to skończyć się kontuzją, a ćwiczenia i tak nie przyniosą większego rezultatu. Najlepiej trenować dwa, trzy razy w tygodniu, ustalając wcześniej harmonogram ćwiczeń. Druga zasada to właściwa dieta - należy dostarczać naszemu organizmowi regularnie posiłki, jeść co trzy godziny i nie przesadzać z ilością pokarmu. Bardzo ważny jest także sprzęt- bez hantli, sztangi czy ławeczki do ćwiczeń nie uzyskamy widocznych efektów. Jeśli nie dysponujemy w domu takim sprzętem, warto zapisać się na siłownię, gdzie znajdziemy wiele użytecznych urządzeń gimnastycznych. Możemy także skorzystać z zawodowego trenera, który będzie monitorował nasze postępy i poprawność wykonywanych ćwiczeń. Kolejna ważna zasada to właściwa rozgrzewka – jeśli nie będziemy jej przestrzegać, uzyskać muskularne ciało będzie bardzo trudno. Rozgrzewka to podstawa- przed każdym treningiem poświęcamy przynajmniej 15 minut na przygotowanie naszych mięśni do wysiłku. Możemy wykonać kilkanaście pompek, brzuszków, przysiadów czy ćwiczeń rozciągających. Dopiero wtedy możemy przejść do właściwego treningu.

Plan treningowy
Aby uzyskać muskularne ciało należy systematycznie trenować wszystkie partie mięśni. Ustalmy sobie plan, w którym wybieramy dni tygodnia i ćwiczenia, jakie będziemy wykonywać. Najlepiej wybrać trzy dni w tygodniu, na przykład poniedziałek-środa- piątek. Podczas jednej sesji treningowej łączymy ćwiczenia na rożne partie ciała. Przykładowo w poniedziałek trenujemy mięśnie klatki piersiowej, barki i brzuch, w środę plecy i tricepsy, a w piątek bicepsy,łydki i nogi. Trening oczywiście poprzedzamy rozgrzewką, a następnie każde ćwiczenie wykonujemy seriami. Przykładowo wyciskając sztangę na ławeczce poziomej, podnosimy dziesięć razy w górę 60 kilogramów. Następnie chwilę odpoczywamy i powtarzamy ćwiczenie. W zależności od kondycji ustalamy w harmonogramie dwie lub trzy serie. Po kilku systematycznych treningach możemy zwiększyć liczbę powtórzeń, jak i sam ciężar np. do 70 kilogramów. Wyciskanie sztangi na ławce poziomej oraz skośnej, powinno znaleźć się w każdym planie treningowym - jest znakomitym ćwiczeniem na klatkę piersiową. Można je wykonywać także w domu zwykłymi hantlami, a zamiast ławeczki wystarczy użyć złączonych taboretów. Będąc na siłowni korzystajmy z modlitewników, atlasów czy wyciągów czy ławeczek. Każdy trening powinien trwać nie dłużej niż godzinę. Obok ćwiczeń na siłowni, możemy także trenować na świeżym powietrzu i w domu. Jazda na rowerze, pływanie, brzuszki czy bieganie nie tylko znacząco wpłyną na naszą kondycję, ale rozwiną poszczególne mięśnie. Osoby, które chcą pozbyć się nadwagi, właśnie od takich ćwiczeń powinni zacząć regularny trening, a dopiero w dalszej kolejności pracować nad tym, by uzyskać muskularne ciało.