Jak uzyskać zgrabne łydki

Aby cieszyć się zgrabnymi łydkami, warto systematycznie wykonywać ćwiczenia oraz trenować taniec i biegi wpływające również na wygląd całej sylwetki.

Kobiece nogi od zawsze były obiektem męskich westchnień. Kobiety golą nogi, opalają je, malują paznokcie u nóg. Wszystko po to, by ładnie wyglądały i przyciągały męskie oko. Ważne też jest, by nogi były zgrabne, a zwłaszcza łydki, bo te najbardziej widać spod spódnicy. Różne ćwiczenia pomagają uformować zgrabne łydki. Niestety łydki to jedna z najtrudniejszych do ukształtowania partii ciała, a efekty ćwiczeń widać dopiero po wielu tygodniach. Jeśli chce się mieć ładnie zarysowane łydki, trzeba się poświęcić.

Ćwiczenia
Zgrabne łydki można uzyskać przede wszystkim stosując różne ćwiczenia stosowne dla tej partii ciała. Trening rozpoczyna się od ćwiczeń wzmacniających łydki. Dobrym ćwiczeniem wzmacniającym jest wspinanie się na palce w pozycji stojącej lub z półprzysiadu oraz częste unoszenie nóg w pozycji siedzącej. Kolejnym krokiem są ćwiczenia rozciągające, które zmniejszają obwód łydki. Ćwiczenie takie polega na zginaniu na przemian nóg w kolanach, opierając się jednocześnie o ścianę rękoma. Potem można usiąść na podłodze z wyprostowanymi nogami, rękoma złapać place stóp i energicznie przyciągać je do siebie. Można też w pozycji stojącej pochylając się do przodu, oprzeć o krzesło i wspinać się na palce, lub położyć na nogi ciężki przedmiot i w pozycji siedzącej podnosić nogi do góry. Ćwiczenia te należy wykonywać w seriach po 25 powtórzeń, a między seriami robić minutowe przerwy, by łydki odpoczęły. Większość z tych ćwiczeń można wykonywać w domu, jednak zaleca się, by je łączyć z ćwiczeniami na inne partie mięśni.

Taniec, biegi, rower i skakanka
Na zgrabne łydki dobrze wpływa marsz przemiennie stosowany z biegiem. Długość trasy biegu stopniowo należy zwiększać. Skuteczna jest też jazda na rowerze na dłuższych odcinkach. Ważne, by jeżdżąc, nie naciskać na pedały cała stopą, ale tylko palcami nóg. Na zgrabne łydki doskonale wpływa również taniec. Ważne, by podczas zajęć tanecznych jak najczęściej stawać na samych palcach. Wspaniałe efekty daje skakanie na skakance i bieganie na palcach. Również gra w koszykówkę i siatkówkę dobrze wpływa na kształt łydek. Podobnie, jak pływanie crawlem i chodzenie w butach na obcasach. Należy pamiętać, aby po wysiłku rozluźnić i rozciągnąć mięśnie łydek, by uniknąć bolesnej kontuzji. Zaleca się również, by zrezygnować z nikotyny pamiętać o odpowiedniej diecie.