Jak założyć darmowy email

Założyć darmowy email może każdy – wystarczy wybrać najatrakcyjniejszy dla nas portal internetowy, a następnie wypełnić krótki formularz rejestracyjny.

Poczta elektroniczna jest w dzisiejszym świecie niezbędna. Potrzebujemy jej do kontaktu ze znajomymi, podczas starań o pracę, kiedy dokonujemy zakupów przez Internet i niemal zawsze, gdy chcemy rozpocząć korzystanie z usług jakiegokolwiek portalu internetowego. Na szczęście poczta elektroniczna nie jest dostępna tylko dla wybranych i każdy może bez problemu założyć darmowy email.

Wybór portalu

Podstawową kwestią jest wybór portalu, na którym chcemy założyć darmowy email. Ma to wpływ przede wszystkim na wygląd naszego adresu email oraz na niektóre parametry skrzynki, takie jak jej pojemność albo maksymalny dopuszczalny rozmiar załączników. Istnieje wiele różnych portali, które umożliwiają założenie konta email. Najpopularniejsze z nich to Wirtualna Polska, Gmail, Onet, Interia oraz O2. Wirtualna Polska oferuje skrzynki o pojemności 3 lub 6 gigabajtów, w przy dopuszczalnej wielkości załącznika 50 megabajtów. Onet oraz Interia proponują pocztę elektroniczną bez limitu pojemności skrzynki z tą różnicą, że na Interii obowiązuje dzienny limit transferu danych w wysokości 1 gigabajta. Limit ten naturalnie można podnieść za dodatkową opłatą. Gmail ma w swojej ofercie skrzynkę o pojemności nieco ponad 7 gigabajtów (pojemność ta jest stale powiększana) i dopuszczalnych załącznikach o wielkości 25 megabajtów. Prawdopodobnie największe możliwości stwarza w tej kwestii portal O2, który dysponuje bezpłatnymi kontami email o wielkości 10 gigabajtów i załącznikach o rozmiarach 100 megabajtów. W przypadku niektórych portali, takich jak Gmail, dodatkowym atutem może być brak natarczywych reklam, które mają natomiast miejsce na przykład na Onecie.

Wypełnienie formularza

Kiedy już podejmiemy decyzję o wyborze portalu, na którym chcemy założyć darmowy email, wystarczy wejść na jego stronę internetową. Najłatwiej można ją znaleźć wpisując nazwę portalu w okno wyszukiwarki. Kolejnym krokiem jest wybranie linku "Utwórz konto", widocznego zazwyczaj na stronie logowania do poczty. W niektórych przypadkach przycisk ten będzie widoczny od razu, tak jak na Gmail'u, w innych - jak na Wirtualnej Polsce - niezbędne będzie uprzednie wejście na zakładkę "Poczta", widoczną w górnej części strony głównej portalu. Przycisk naturalnie może być nazwany w podobny sposób, na przykład "Zarejestruj się" albo "Załóż konto". Następny krok to wypełnienie formularza rejestracyjnego. Niektóre pozycje w formularzu, takie jak imię, nazwisko czy adres zamieszkania mogą być obowiązkowe, jednak z takim wypadku będzie to wyraźnie oznaczone. Inne dane, jak na przykład numer telefonu, wykształcenie albo zainteresowania, są zwykle opcjonalne i nie musimy ich wypełniać. Wypełnienie formularza jest również momentem wyboru naszego adresu email - może to wymagać kilku prób, w sytuacji, gdy wybrany przez nas adres jest już zajęty. Niezwykle istotne jest także wpisanie hasła, którego będziemy używać do logowania się na pocztę oraz tak zwanego pytania kontrolnego wraz z odpowiedzią, które będą niezbędne w razie zapomnienia przez nas hasła. Po zatwierdzeniu wypełnionego formularza należy również zapoznać się z regulaminem oraz zaakceptować go, jeśli nie budzi naszych zastrzeżeń. Ostatnim, co musimy zrobić, to sfinalizować proces klikając przycisk "Załóż konto" bądź inny o podobnym znaczeniu. Możemy teraz zalogować się na swoją skrzynkę przy pomocy hasła i naszego adresu email lub podanego w formularzu loginu.