Jak zarobić na reklamie na samochodzie?

Reklama na samochodzie pozwoli pokryć część kosztów utrzymania auta przynosząc dodatkowy dochód.

Dotychczas najbardziej dochodowym przedsięwzięciem w kwestii uzyskiwania przychodów z miejsc reklamowych, były wielkoformatowe billboardy, znajdujące się w centrum miasta, jednak coraz więcej osób zastanawia się nad tym, jak zarobić na reklamie na samochodzie.
Obecnie statyczny przekaz, płynący z nieruchomych billboardów nie do końca spełnia wymogi mobilnych przedsiębiorców, jak i odbiorców, dlatego lepszym rozwiązaniem są środki komunikacji miejskiej, a także, coraz częściej, prywatne samochody.

Rodzaje reklam na samochód

Podobnie, jak w przypadku, każdych innych miejsc, gdzie umieszcza się reklamy, także myśląc o tym, by jak najwięcej zarobić na reklamie na samochodzie, warto wybrać zarówno naklejki, jak i nadruki na folii okiennej. Zależnie od tego, jaka powierzchnia pojazdu ma być przeznaczona na reklamę, dobiera się jej odpowiedni rozmiar. Wymiary plakatów będą również zależeć od miejsca, w jakim mają one zostać naniesione. Dobrą informacją jest to, że nadruki są w pełni bezpieczne dla lakieru, a ze względu na ich kolorystykę, mogą także sprawić, że samochód oklejony reklamą, będzie się lepiej prezentować, niż bez nich. Szczególnie da się to zauważyć na samochodach, których rok produkcji przypada co najmniej na kilka lat wstecz.

Warunki dla kierowcy

Firmy, które oferują zamieszczenie reklamy na samochodzie, mają swoje wymagania względem kierowców. Przede wszystkim osoba, która chce skorzystać z takiej współpracy, musi być właścicielem pojazdu, na którym mają pojawić się reklamy. Musi również posiadać aktualne prawo jazdy oraz prezentować się, jako kierowca, który jeździ bezwypadkowo i nigdy nie spożywa alkoholu przed przystąpieniem do jazdy, czego potwierdzeniem jest brak zanotowanych wykroczeń. Można zarobić na reklamie na samochodzie, jeśli się dołoży wszelkich starań w kwestii dbania o czystość pojazdu, szczególnie po jego zewnętrznej stronie, ponieważ reklama musi być dobrze widoczna. Duże znaczenie ma także ilość kilometrów, jakie kierowca może przejechać w ciągu dnia. Od tego czynnika zależy, bowiem, jak szerokie grono osób zapozna się z treścią mobilnej reklamy.

Współpraca z firmą

Aby móc zarobić na reklamie na samochodzie, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy firmy, która będzie proponować współpracę w takim zakresie. Formularz zawiera pytania, które dotyczą danych kierowcy oraz samochodu, w tym adres zamieszkania, dane kontaktowe, marka pojazdu, rocznik, czy typ nadwozia. Ważną informacją dla kierowcy jest to, że firma ma ograniczony zakres oferowania swoich usług. Ograniczają się one do miast, które są podane w formularzu. Współpraca rozpoczyna się wtedy, gdy kierowca zaakceptuje wariant reklamy, jaką firma zaproponuje zamieścić na masce jego samochodu. Zazwyczaj akceptację dokonuje się elektronicznie w ciągu tygodnia.

Zarys finansowy

Zanim kierowca pomyśli o zyskach, najpierw musi ponieść koszt w postaci kaucji, której wysokość będzie zależna od wielkości reklamy. Kaucja jest zwracana zaraz po tym, jak samochód zostanie oklejony nadrukiem. Jest ona pobierana w tym celu, by firma mogła liczyć na poważne propozycje współpracy od właścicieli pojazdów. Jeśli kierowca będzie zainteresowany kwestią zysków, by móc jak najwięcej zarobić na reklamie na samochodzie, najlepszym rozwiązaniem jest wybór dużych formatów reklam, ponieważ za nie firma płaci najwięcej. Dochód z reklamy wynosi przeważnie od 150 do 400 złotych miesięcznie. Konkretne wynagrodzenie jest ustalane w zależności od tego, jak duża część pojazdu zostanie pokryta grafiką, a także na jak długi okres czasu kierowca zgodzi się jeździć tak oklejonym samochodem.