Kingda Ka - najwyższa stalowa kolejka górska

Kingda Ka to jedna z najwspanialszych kolejek górskich na świecie, która zapewnia niezapomniane przeżycie dla każdego.

Kingda Ka jest najszybszą w Ameryce Północnej i najwyższą stalową kolejką górską na świecie. Przejazd gwarantuje niesamowite przeżycia i skierowany jest tylko do miłośników mocnych wrażeń

Kingda Ka jednym z najwspanialszych rollercoasterów na świecie

Kolejka górska Kingda Ka znajduje się w miejscowości Jackson, w stanie New Jersey i jest jedną z największych atrakcji parku tematycznego Six Flags Great Adventure. Jej budowa zakończona została w 2005 roku i od samego początku stała się jednym z symboli nowej części "Golden Kingdom". Parametry kolejki Kingda Ka są imponujące - długość jej trasy wynosi około 950 metrów, maksymalna wysokość osiągana przez pociąg to 139 metrów, a czas trwania atrakcji to około 50 sekund. Najbardziej niesamowity jest moment startu kolejki i miażdżącego przyspieszenia wgniatającego w fotele. Zastosowanie specjalnego mechanizmu hydraulicznego umożliwia rozwinięcie przez kolejkę w czasie 3,5 sekundy prędkości 206 km/h.
W celu zapewnienia dużej przepustowości sięgającej 1400 osób na godzinę w skład kolejki Kingda Ka wchodzą cztery różne pociągi. Osobne stacje oraz specjalny system kontroli zapewnia bezpieczeństwo podróżnych i start każdego pociągu co 45 sekund.

Przejażdżka kolejką Kingda Ka to niezapomniane przeżycie

Każda osoba przypięta jest specjalnymi pasami z grubymi i sztywnymi ogranicznikami nad kolanami oraz pasami naramiennymi. Po zajęciu miejsca w wagoniku kolejka powoli wjeżdża na tor napędowy, z którego jest następnie wystrzeliwana niczym z katapulty, przy olbrzymim przeciążeniu dosłownie "wgniatającym" w fotele. Po osiągnięciu maksymalnej prędkości Kingda Ka wspina się na wzniesienie, aby po jego pokonaniu zjechać niemal pionowo 127 metrów w dół po spirali 270 stopni, z prędkością około 200 km/h. W końcowym odcinku trasy pociąg pokonuje drugie wzniesienie o wysokości 42 metrów, na którym osiąga stan przeciążenia ujemnego (poczuć można chwilowy "stan nieważkości"). Ciekawostką jest fakt, że Kingda Ka nie jeździ nigdy podczas opadów deszczu, gdyż wysoka prędkość oraz otwarty charakter pociągów narażałaby pasażerów na niebezpieczeństwo i dyskomfort podczas zderzeń z kroplami wody. Drugim czynnikiem atmosferycznym ingerującym w pracę kolejki jest wiatr - gdy jest on zbyt silny istnieje możliwość, że skład nie dotrze na pierwsze wzniesienie i zjedzie z niego tyłem zostając wyhamowany przez elektromagnetyczne hamulce.