Mini trampolina: idea urozmaicenia fitnessu?

Wykonywanie różnorodnych, niezwykle prostych ćwiczeń na mini trampolinie doskonale wpływa na sylwetkę, narządy wewnętrzne oraz samopoczucie ćwiczącego.

W trosce o swoje zdrowie i zgrabną sylwetkę wiele osób ucieka się do diet oraz dalece wyczerpujących i nierzadko nużących ćwiczeń fizycznych. Tymczasem walka ze zbędnymi kilogramami nie musi wcale kojarzyć się z ciężką pracą i powtarzaniem dzień po dniu tego samego zestawu nudnych ćwiczeń. Dzięki coraz popularniejszej w naszym kraju, a co najważniejsze łatwo dostępnej i odpowiedniej dla każdego mini trampolinie, wysiłek fizyczny może być również doskonałą zabawą.

 

Wykorzystanie
Mini trampolina może być wykorzystywana zarówno przez profesjonalnych trenerów w klubach fitness i siłowniach, jak również przez każdego, nawet bardzo początkującego adepta ćwiczeń w zaciszu domowym. Korzystanie z tego typu przyrządu jest dziecinnie proste, a jednocześnie zabawne i skuteczne. Mini trampolina jest niezwykle uniwersalna - dla dorosłych może stanowić świetny przyrząd do ćwiczeń, dla dzieci zaś będzie to wspaniała zabawka. Przy ładnej pogodzie trampolinę można ustawić na dworze lub na balkonie, zimą bądź w deszczowe dni z jej zalet można natomiast bez przeszkód korzystać w domu, oczywiście jedynie w odpowiednio wysokim pomieszczeniu. Aby korzystać z mini trampoliny nie trzeba przygotowywać specjalistycznych i skomplikowanych zestawów ćwiczeń, warto jednak zwykłe podskoki urozmaicać o dodatkowe ruchy i figury, takie jak bieg w miejscu, bieg z uderzaniem piętami o pośladki lub z podnoszeniem kolan wysoko do góry, tak zwane pajacyki, podskoki w przysiadzie z wyrzutem nóg do tyłu lub zwykłe podskoki lecz z opadaniem na pośladki. Tego typu ćwiczenia, niezbyt wyczerpujące, z pewnością dodatkowo wzbogacą treningi z mini trampoliną i pomogą zabić nudę w codziennym planie treningowym. Jeśli przyrząd będzie wystarczająco duży, warto do wspólnej zabawy zaprosić kogoś jeszcze - wspólne skakanie z pewnością będzie jeszcze ciekawsze.

Efekty
Regularne ćwiczenia na mini trampolinie przynoszą wymierne efekty. Godzina ćwiczeń pozwala spalić aż 1000 kalorii. Podskoki pozwalają jednak nie tylko spalić zbędne kalorie, a tym samym wymodelować sylwetkę, ale także doskonale wpływają na zdrowie. Skacząc na trampolinie angażujemy do pracy wszystkie mięśnie, w szczególności mięśnie łydek, ud oraz pośladków. Redukcji ulega cellulit i tkanka tłuszczowa, poprawia się ogólna kondycja fizyczna, a także wytrzymałość i koordynacja ruchowa. Trampolina pozytywnie wpływa również na nasze narządy wewnętrzne: wzmacnia serce, obniża ciśnienie krwi oraz poziom złego cholesterolu. Mini trampolina jest polecana każdemu, kto ma problemy z kręgosłupem. Podskoki na tym urządzeniu nie wymagają zbyt dużego wysiłku, układ kostny ćwiczącego poddawany jest minimalnym przeciążeniom, dlatego też tego typu ćwiczenia są idealnym rozwiązaniem dla osób cierpiących na wady postawy. Warto wreszcie pamiętać, że ćwiczenia na mini trampolinie pozwalają zredukować stres, dobrze się zabawić i poczuć jak w beztroskich czasach dzieciństwa.