O dobroczynnych nienasyconych kwasach tłuszczowych

Przy planowaniu swojej codziennej diecie należy pamiętać o nienasyconych kwasach tłuszczowych omega - ich dobroczynny wpływ na zdrowie, wygląd i samopoczucie jest nieoceniony.

NNKT, czyli Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe. Organizm nie potrafi wytwarzać ich samodzielnie, dlatego każdy powinien dbać, aby codzienna dieta dostarczała odpowiedniej ilości kwasów tłuszczowych. Ich dobroczynny wpływ na organizm jest nieoceniony – chronią przed chorobami, zaburzeniami nastroju i przypadłościami związanymi ze starzeniem się.

  • Wpływ kwasów tłuszczowych na włosy, skórę i paznokcie
    Wzbogacenie diety w NNKT jest zauważalne już po krótkim czasie. Cera jest wyraźnie zdrowsza i wygląda młodziej. Widoczne wcześniej przebarwienia znikają. Również sama skóra jest bardziej nawilżona. Nienasycone kwasy tłuszczowe mają wpływ na wygląd włosów. Stają się bardziej lśniące, moce. Przestają wypadać, a ze skóry głowy znika łupież. Dobroczynne kwasy omega-3 i omega-6 mają także dobroczynny wpływ na paznokcie - przestają się one łamać i rozdwajać a płytka jest o wiele twardsza. 
     
  • NNKT  a serce i mózg
    Kwasy z grupy omega-3 i omega-6 skutecznie obniżają poziom złego cholesterolu (LDH) tym samym poziom dobrego cholesterolu (HDL) wzrasta. Dzięki temu ryzyko miażdżycy i choroby wieńcowej wyraźnie maleje. Mają również dobroczynny wpływ na pracę serca. Dostarczając kwasów tłuszczowych, ochronimy się przed zawałem. Kwasy z grupy omega poprawiają wydajność pracy mózgu. Dieta w nei bogata poprawia koncentrację i pamięć.
     
  • Dobroczynny wpływ nienasyconych kwasów na odporność i samopoczucie
    NNKT mają dobroczynny wpływ na odporność organizmu. Osoby, które spożywają odpowiednia ilość kwasów tłuszczowych rzadziej skarzą się przeziębienie czy grypę. Nie mają także problemów z kondycją psychiczną. Wiele badań wykazało, iż kwasy te maja działanie antydepresyjne, ograniczają także zapadalność na reumatoidalne zapalenie stawów. O kwasach tłuszczowych powinny pamiętać także panie. Odpowiednie stężenie NNKT łagodzi dolegliwości miesiączkowe, chroni płód w czasie ciąży i zapobiega jego wadom rozwojowym.
     
  • Gdzie znaleźć nienasycone kwasy tłuszczowe?
    Przede wszystkim w tłustych rybach - łosoś, pstrąg i owoce morza są najbogatsze w NNKT. Następnie nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte są w produktach roślinnych takich jak oliwki, len, wiesiołek, orzechy, brokuły. Dużo kwasów omega zawierają także pestki słonecznika i dyni. Ze względu na to, że dostarczanie odpowiednich ilości kwasów tłuszczowych jest zadaniem trudnym, powstało wiele suplementów diety, które można znaleźć w aptekach.