Pilates Flex – charakterystyka ćwiczeń

Pilates Flex to seria ćwiczeń rozciągających oraz kształtujących całe ciało, polecana szczególnie osobom, którym dokuczają bóle kręgosłupa.

Po całym dniu spędzonym za biurkiem przyda nam się trochę ruchu, aby nasze mięśnie się nie zastały. Najlepsze będą więc ćwiczenia rozciągające, które przy okazji wymodelują całą naszą sylwetkę. Taką możliwość daje nam Pilates Flex.

Na czym polega Pilates Flex?

Pilates Flex to zestaw ćwiczeń rozciągających dobranych tak, aby pracowało całe nasze ciało. Metodę tę na początku XX wieku wymyślił i promował Joseph H. Pilates. Polega ona na tym, że cały cykl ćwiczeniowy podzielony jest na pięć serii, a każda z nich odpowiada za inne partie ciała. Taka forma aktywności fizycznej nie tylko poprawia samopoczucie i pomaga pozbyć się zbędnego tłuszczu, lecz także redukuje dokuczliwe bóle krzyża, karku, całego kręgosłupa. Może się też przyczynić do stopniowego zanikania niektórych wad postawy. Dzięki metodzie Pilates Flex możemy dobrze rozciągnąć wszystkie mięśnie i rozruszać stawy, co polecane jest szczególnie osobom, które spędzają dużo czasu przed ekranem komputera. Ćwiczenia te należy wykonywać regularnie, przynajmniej trzy razy w tygodniu, a cała seria trwa pięćdziesiąt minut (pięć cykli po dziesięć minut). Twórca tego treningu twierdził, że po dziesięciu seriach poczujemy różnicę, po dwudziestu - zobaczymy, a po trzydziestu będziemy się cieszyć całkiem nowym ciałem.

Charakterystyka ćwiczeń Pilates Flex

Na całą serię Pilates Flex składa się pięć odrębnych cykli, a każdy z nich kształtuje inne części ciała. Pierwszy to ABS (Abdominal Body System), skupia się on na kształtowaniu mięśni brzucha. Ćwiczenia te sprawiają, że nasz brzuch staje się płaski, znikają boczki, poprawia się ogólny wygląd naszej sylwetki. Następna seria ma na celu wzmocnienie oraz wysmuklenie ud i łydek, a także ujędrnienie pośladków. Później skupiamy się na rzeźbieniu całego ciała, ze specjalnym uwzględnieniem jego górnych partii, głównie barków i rąk. Kolejnym etapem jest rozciąganie, które pomaga nieco rozluźnić nasze mięśnie po wcześniejszym wysiłku. Sprawia też, że ból kręgosłupa staje się mniej dokuczliwy, a my czujemy się odprężeni i wyciszeni. Ostatnim cyklem jest spalanie kalorii, czyli ćwiczenia, które pomagają nam zwalczyć zbędny tłuszcz i odchudzić całą sylwetkę. Pilates Flex nie jest skomplikowany, dlatego możemy wykonywać go w zaciszu własnego domu. Wystarczy płyta z treningiem lub dostęp do internetu i oczywiście najważniejsze - trochę dobrych chęci i motywacji.