Pomysł na zdrowy deser dla dziecka

Urozmaicając dietę naszych dzieci warto wprowadzać do menu, kolorowe i pełne witamin, zdrowe desery przygotowane samodzielnie na bazie świeżych lub mrożonych owoców.

Dzieciństwo często kojarzy się ze słodkościami. Lizaki, cukierki, czy ciasteczka są lubiane przez wszystkie dzieci, jednak niezbyt zdrowe. Zawierają bowiem dużo cukru i są przyczyna powstawania próchnicy zębów. Warto zatem osłodzić dzieciństwo zdrowymi deserami. Przedstawiamy kilka pomysłów na pełne witamin domowe przysmaki.

 

 

  • Mus owocowy

Zdrowym deserem dla każdego dziecka jest mus owocowy. Pyszny, kolorowy i pełen witamin smakuje nawet niejadkom. Do sporządzenia musu doskonale nadają się miękkie owoce, takie jak maliny, jeżyny, truskawki, poziomki, jagody i porzeczki, które można zmiksować blenderem na gładką masę. Najwartościowszy deser otrzymamy ze świeżych owoców, ale świetnie sprawdzą się także mrożonki. Łagodny mus otrzymamy również z jabłek i gruszek startych na tarce o drobnych oczkach lub z rozduszonych widelcem gotowanych owoców. Zdrowy deser można przyrządzić także z obranych ze skórki i rozdrobnionych lub przetartych na sicie dojrzałych śliwek, brzoskwiń, owoców kiwi i bananów. Dodatkowo mus można wzbogacić odrobiną jogurtu naturalnego lub mlecznej kaszki dla niemowląt.

 

  • Sorbety i lody 

Półtoraroczne dziecko może spróbować zdrowego deseru w postaci domowego sorbetu lub lodów. Przygotowane samodzielnie smakołyki nie zawierają barwników i innych dodatków niezdrowych dla maluchów. Do sporządzenia owocowych sorbetów najlepiej użyć miękkich owoców o wyraźnym smaku, które należy zmiksować i zamrozić. Najsmaczniejsze w tej postaci będą maliny, truskawki i poziomki. Mleczne lody dla dzieci można zaś przyrządzić na bazie naturalnego serka homogenizowanego, z dodatkiem soku lub rozdrobnionych owoców. Miksowane owoce lub serek z dodatkami należy umieścić w plastikowych kubeczkach i włożyć do nich małą łyżeczkę uzyskując po zamrożeniu lody na patyku. Aby uzyskać małe porcje deseru sorbety i lody można też zamrażać w specjalnych różnokształtnych foremkach do lodu.

 

  • Domowy kisiel

Zdrowy deser w postaci kisielu można podawać dzieciom po skończeniu 1 roku życia. Kisiel najlepiej przygotować na bazie domowego kompotu ze słoika lub rozgotowanych świeżych bądź mrożonych owoców. Aby przygotować deserek należy rozprowadzić 1-2 łyżeczki mąki ziemniaczanej w niewielkiej ilości chłodnego soku lub kompotu. Następnie wlać roztwór do wrzącego w garnku kompotu lub musu energicznie mieszając. Kiedy kisiel zacznie się gotować, zdjąć z ognia i wystudzić.