Praca w call-center: dla kogo?

Choć praca w call-center wymaga odporności na stres i dużych umiejętności negocjacyjnych, przy odrobinie chęci i samozaparcia można osiągnąć sukces.

Szukając pracy często można natknąć się na ogłoszenie oferujące zatrudnienie w call – center. Na pewno wiele osób zastanawia fakt, dlaczego, mimo dobrych warunków finansowych, szefowie takich firm często poszukują nowych osób do pracy. Wielu nowych pracowników nie wytrzymuje presji oraz narzucanego tempa, przez co kadra ulega częstym rotacjom. To niełatwe zajęcie może okazać się dobrym sposobem na zarobienie pieniędzy albo pozostać w pamięci nieprzyjemnym wspomnieniem.

Specyfika pracy w call – center

To zajęcie nie należy do najłatwiejszych, choć pozornie wszystko zapowiada się dobrze. Miejsce pracy to zazwyczaj ekskluzywne biuro, każdy pracownik ma swoje biurko i komputer. Osoba, która przejdzie pozytywnie rozmowę rekrutacyjną, trafia na kilkudniowe szkolenie. W tym czasie omawiane są zagadnienia związane z firmą, w której rozpoczyna się pracę, oraz tajniki rozmów z klientem. Nowi pracownicy dostają skrypt, który jest przykładową rozmową z klientem. Dowiadują się także jakich słów używać a jakich unikać, uczą się technik negocjacyjnych oraz są pouczeni czego mówić nie wolno. Po odbytym szkoleniu rozpoczyna się praca, czyli rozmowy telefoniczne z klientami. W zależności od projektu, w ramach którego zostaje się zatrudnionym, wykonuje się połączenia do klientów bądź tylko odbiera ich telefony. Zazwyczaj jednak poszukiwane są osoby do sprzedaży aktywnej, a więc do dzwonienia na numery z podanej bazy danych.

Kto może pracować w telefonicznym biurze obsługi klienta

Przede wszystkim ważna w tej pracy jest odporność psychiczna. Nierzadko zdarzają się niemili klienci, którzy swoim słownictwem potrafią wyprowadzić z równowagi pracownika. Trzeba umieć od razu przywrócić w sobie spokój, by móc dalej wykonywać swoje obowiązki. Oprócz tego szefowie starają się motywować osoby wykonujące pracę w call – center pochwałami bądź wypominaniem błędów. Na takie sytuacje również trzeba być przygotowanym. Pracownik call – center powinien też być osobą stanowczą, miłą i przekonywującą. Jego zadaniem jest wzbudzić w potencjalnym kliencie potrzebę nabycia produktu, co może być niełatwym zadaniem. Aby sprzedać produkt trzeba znać wszystkie szczegóły dotyczące go oraz umieć przedstawić je w atrakcyjny sposób. Praca w pozycji siedzącej przy komputerze może też być bardzo męcząca dla osób, które mają problemy z kręgosłupem lub wzrokiem.