Rady na niski poziom libido

Na niski poziom libido pomoże zdrowy styl życia, unormowanie gospodarki hormonalnej oraz niektóre potrawy, zwane afrodyzjakami.

Niski poziom libido może być oznaką, że w czyimś życiu lub organizmie dzieje się coś złego. Należy więc zadbać o odpowiednią ilość odpoczynku i ruchu oraz zdrową dietę. Czasami potrzebna jest też dodatkowo kuracja hormonalna.

Niskie libido u mężczyzn

Mimo iż problemy z erekcją i brakiem reakcji seksualnych mają zazwyczaj podłoże psychologiczne, można podnieść swoje libido podnosząc poziom testosteronu. Najprościej mówiąc, receptą na niski poziom libido jest prowadzenie zdrowego trybu życia, a więc brak stresu, uprawianie sportu i zdrowe odżywianie. Poziom testosteronu podwyższają sporty siłowe, zmniejszają go natomiast ćwiczenia aerobowe, takie jak: jogging, jazda na rowerze i pływanie. Należy być wypoczętym i nie dać się przytłoczyć problemom, gdyż stres i brak snu zwiększają produkcję kortyzolu, który z kolei wpływa na obniżenie poziomu testosteronu. Dieta powinna być uboga w niezdrowe tłuszcze i alkohol, dostarczać odpowiedniej ilości kalorii, czyli nie za dużo i nie za mało. Jeść należy często, ale niewielkie porcje.

Niski poziom libido u kobiet

Kobiety częściej niż mężczyźni borykają się z problemem niskiego poziomu libido i jest to u nich trudniejsze do zweryfikowania. Podobnie jak u mężczyzn przyczyną może być tutaj przemęczenie i stres. Najlepszym lekarstwem jest uwzględnienie w swoim napiętym grafiku czasu na sen i relaks. Nie wolno też przesadzać z alkoholem. Co prawda jego niewielka ilość pomaga się wyluzować, jednak nadmiar, a co gorzej uzależnienie, prowadzi do poważnych zaburzeń, w tym seksualnych. Czasami warto wybrać się do ginekologa, gdyż niski poziom libido może być skutkiem zaburzeń wydzielania estrogenu, żeńskiego hormonu płciowego lub hormonu luteinowego, a nawet testosteronu. Powodem problemów może być też depresja, w przypadku której należy udać się do psychologa lub psychiatry. Czasami u podłoża problemu stoją kompleksy, niska samoocena oraz brak akceptacji własnego ciała.

Afrodyzjaki podniosą niskie libido

Kobiety powinny jeść seler, szczególnie surowy. Produkcję spermy i testosteronu usprawniają surowe ostrygi. Wskazane na niski poziom libido są też niektóre owoce, na przykład awokado, brzoskwinie, truskawki, figi, mango. Jajka podnoszą poziom energii i pomagają walczyć ze stresem. Czosnek zwiększa ilość krwi przepływającej przez narządy płciowe, zaś czekolada poprawia nastrój.