Spinning: zdobywanie formy na rowerze

Spinning nie wymaga wielkich zdolności ruchowych, czy tanecznych – wystarczy odpowiedni sprzęt i duża dawka dobrych chęci do treningu.

Spinning to jedna z najlepiej rozwijających się form wysiłku, oferowana przez coraz większa ilość klubów fitness. Rytmiczna jazda na stacjonarnym rowerze jest świetnym sposobem pracy nad wytrzymałością organizmu oraz idealną drogą do uzyskania zgrabniej sylwetki.

 

  • Spinning – jak to wygląda?
    Trening prowadzony jest na rowerach stacjonarnych, które znacząco różnią się od tych widywanych często w salach fitness. Rowery do spinningu są bardziej podobne do kolarskich dwukołowców. Były przeznaczone dla kolarzy, którzy musieli pracować nad kondycją poza sezonem kolarskim. Spinning jest formą zajęć o charakterze wytrzymałościowym, lecz bardzo często trening na stacjonarnym rowerze wzbogacany jest o muzykę, ułatwiająca rytmiczne naciskanie pedał. Tempo jazdy jest narzucane prze instruktora, który może też kontrolować naszą akcję serca za pomocą monitorów pracy serca. Zajęcia prowadzone są w dużej grupie osób, a trasa, programowana na rowerach w każdym treningu jest inna – urozmaicana podjazdami, wolniejszym i szybszym pedałowaniem, czy zmianami sylwetki w trakcie „jazdy”.
     
  • Korzyści treningu
    Rowerowy trening rozwija wytrzymałość i znacząco poprawia kondycję. Jest również ćwiczeniem, które pozwala spalać duże ilości kalorii. Jedna godzina treningu na rowerze sprzyja utracie nawet 1000 kcal. W związku z tym zajęcia takie są energiochłonne, sprzyjają utracie tkanki tłuszczowej oraz pozwalają wysmuklać sylwetkę. Trening wpływa też na ujędrnienie skóry i poprawę jej sprężystości. Jazda na rowerze stacjonarnym nie obciąża stawów tak jak robi to forsowny bieg, czy zajęcia na stepie – jest więc idealną formą treningową nawet dla osób z dużą nadwagą. Ćwiczenie to zwiększa również wydolność układu krążenia oraz układu oddechowego, a także fantastycznie rzeźbią mięśnie ud, łydek oraz pośladków.
     
  • Spinning – przygotowanie do zajęć
    Jeśli po raz pierwszy uczestniczymy w zajęciach ze spinningu warto zgłosić tę informację instruktorowi – pomoże on wybrać odpowiedni rower i zapozna nas z jego funkcjami. Siodełko w trakcie treningu powinno być ustawione w taki sposób, aby nasze kolana były lekko ugięty w momencie kiedy pedał znajduje w pozycji najniższej. Łokcie powinny pozostać lekko ugięte w trakcie treningu, a blokada kierownicy dobrze zakręcona i zabezpieczona przed osuwaniem. Stopa powinna znajdować się na środku pedała. Pamiętajmy o tym, aby schować sznurowadła, lub zaopatrzyć się w buty bez nich. W trakcie jazdy przydadzą się także rękawiczki, które nie pozwolą dłoniom na ślizganie się po kierownicy pod wpływem potu. Warto nauczyć się korzystania z monitora pracy serca – ułatwi to wysiłek i pozwoli na rozsądną eksploatację naszego organizmu w trakcie ćwiczeń.