Sposoby na bóle łydek biegacza.

Odpowiednia dieta, rozgrzewka przed treningiem i rozciąganie mięśni po nim mogą uchronić przed bólem łydek biegacza, aby nie musiał kupywać farmaceutków na jego uśmierzenie lub rezygnować z kilku kolejnych treningów.

Trenując dużo, zawodowi biegacze narażają się na uporczywe bóle łydek. W związku z tym, kolejne treningi wydają się być dla nich coraz cięższe. Nie mogą wtedy wykorzystać całego swojego potencjału. Na już istniejący ból łydek jest niewiele sposobów. Są to masaże, maści i leki przeciwbólowe oraz odpoczynek. Najskuteczniejsze sposoby na bóle łydek biegacza tkwią w dobrym przygotowaniu do biegania.

 

  • Bóle łydek biegacza mogą brać się z nieodpowiedniej diety
    Aby sportowiec czuł się dobrze podczas treningu i po nim, pownien on zadbać o odpowiednie żywienie według piramidy żywieniowej. Według niej powinien najwięcej spożywać takich produktów, które zawierają dużo węglowodanów. Powinny one pochodzić z pełnego przemiału. Korzystnie na organizm wpływa tłuszcz roślinny. Sportowiec powinien spożywać dużo roślin strączkowych i orzechów. Powinien też jeść ryby i nabiał. Nie może zapominać o warzywach i owocach. Są źródłem witamin i minerałów. Potas wpływa na prawidłową pracę mięśni i zmniejsza częstotliwość skurczów, toteż, gdy sportowcowi dokuczają, oprócz zwykłej bolesności, również skurcze łydek, powinien on zażywać dodatkowo preparaty zawierające potas.
     
  • Brak rozgrzewki może spowodować bóle łydek biegacza
    Przed rozpoczęciem treningu, biegacz powinien rozgrzać wszystkie partie mięśni, nie tylko nóg. Warto poświęcić więcej czasu na rozgrzwkę, ponieważ chroni to przed wieloma urazami i dolegliwościami, między innymi przed bólem łydek biegacza. Sportowiec powinien wykonywać przysiady, skłony, podskoki i krążenia ramion oraz stóp. Po treningu warto rozciągnąć mięśnie, które pracowały najwięcej. W tym celu należy oprzeć się o barierkę lub ławkę i rozciągać mięśnie nóg, stojąc na samych palcach. Aby zwiększyć próg mleczanowy, czyli moment, po którym dzięki działaniu kwasu mlekowego zaczną boleć łydki, trzeba wykonywać ćwiczenie wspinania się na palce i powolnego opuszczania się.
     
  • Sposoby na uśmierzenie bólu łydek biegacza
    Najlepszym sposobem na to, aby biegacza przestały boleć łydki jest oczywiście jego kilkudniowy odpoczynek po treningu, aby mógł zregenerować siły. Jeśli jednak naprawdę nie może na to sobie pozwolić, może użyć maści uśmierzającej ból. Jest wiele takich produktów dostępnych w aptekach. Stosuje się je miejscowo. Przy bardzo silnym bólu podaje się leki doustne. Dobrym sposobem na bóle łydek biegacza są lekkie ćwiczenia rozluźniające bolące miejsce, jednak nie każdy sportowiec decyduje się na taką katorgę, bo w tym przypadku, aby później nie cierpieć, trzeba najpierw pocierpieć mocniej.