Tae-bo dla kobiet

Tae-bo dla kobiet łączy w sobie najważniejsze zalety fitnessu, treningu siłowego oraz zajęć relaksacyjnych: pozwala wymodelować sylwetkę, wzmocnić mięśnie i pozbyć się negatywnej energii.

Kiedy w 1976 roku Billy Blanks, amerykański trener taekwondo, stworzył podstawy nowej formy aerobiku opartej na połączeniu ruchów wykorzystywanych w sztukach walki z dynamiczną muzyką, z pewnością nie spodziewał się, że zdobędzie ona tak wielką popularność. Sukces przyszedł bowiem dopiero blisko dwadzieścia lat później, wraz z wypuszczeniem na rynek kaset z filmem instruktażowym. Od tego czasu nagranie Amerykanina sprzedało się w milionach egzemplarzy, a kluby fitness na całym świecie wprowadzają zajęcia Tae-bo do swojej oferty. Zainteresowanie tą formą treningu stale rośnie, przede wszystkim wśród pań. Tae-bo dla kobiet jest bowiem niezwykle atrakcyjną, ale co najważniejsze bardzo skuteczną formą spalania kalorii i modelowania sylwetki.

 

  • Jak wygląda trening
    Nazwa Tae-bo, nawiązująca do dwóch popularnych sztuk walki: taekwondo i boksu, doskonale oddaje charakter tej formy treningu. Energiczne wykopy, ciosy i podskoki wykonywane są tu w rytm muzyki, która uprzyjemnia trening, nadając mu jednocześnie charakter bardziej taneczny niż siłowy. Połączenie muzyki, nietypowych dla innych form aerobiku ruchów i kreatywnych przejść łączących poszczególne elementy układu sprawia, że każdy zestaw ćwiczeń jest inny. Tae-bo dla kobiet z pewnością przypadnie więc do gustu nawet najbardziej wymagającym.
  • Korzyści dla zdrowia i urody
    Podstawową zaletą treningu nie jest jednak jego atrakcyjność i niepowtarzalność, ale efektywność i doskonały wpływ na zdrowie, kondycję i wygląd ćwiczących. Intensywny godzinny trening Tae-bo dla kobiet powoduje znaczący wydatek energetyczny pozwalający na spalenie nawet pięciuset kalorii. Trening znakomicie wysmukla sylwetkę, a dzięki różnorodności wykonywanych ruchów pozwala na wzmocnienie kilku partii ciała jednocześnie: ramion, brzucha, ud i pośladków. Regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na koordynację ruchową, poprawiają krążenie krwi i wzmacniają kondycję. Trening jest bardzo wyczerpujący, ale dzięki temu pierwsze efekty widoczne są już po kilku tygodniach.
  • Sposób na lepsze samopoczucie
    Podobnie jak każda aktywność fizyczna, również Tae-bo dla kobiet sprawia, że w organizmie ćwiczącego uwalniają się tak zwane hormony szczęścia czyli endorfiny, które likwidują stres i napięcie oraz poprawiają ogólne samopoczucie. Mimo że Tae-bo nie jest sztuką walki, pozwala w kontrolowany sposób uwolnić agresję, pozbyć się negatywnej energii oraz wyładować złe emocje.