Typy kobiecej sylwetki i dopasowanie aktywności sportowej

Typy kobiecej sylwetki są bardzo zróżnicowane w parametrach biustu, bioder i ramion, a każda z nich to inne zapotrzebowanie na ćwiczenia.

Wyróżniamy cztery podstawowe typy kobiecych sylwetek: jabłko, gruszkę, klepsydrę i paprykę. Niestety typ sylwetki tak jak inne cechy fizyczne dziedziczymy po krewnych, chodź nie zawsze odpowiada nam to co mamy sylwetka tak nie rzuca się w oczy jeżeli zachowa się ją w dobrej kondycji i nie dopuści się do nagromadzenia zbędnej tkanki tłuszczowej.

 

 

  1. Typy kobiecej sylwetki: jabłko
    Jest to kobieta o szerokich ramionach i plecach oraz obfitym biuście. Stwarza to wrażenie sylwetki ciężkiej, zwłaszcza, że dolne partie ciała są mniej obfite, a biodra wąskie. Kobieta o takim typie sylwetki najbardziej tyje w okolicach ramion i brzucha oraz zauważa u siebie znaczne powiększenie piersi. Powiększanie się górnej partii ciała wraz z dodatkowymi kilogramami jeszcze bardziej daje wyraz ciężkości sylwetki. Zalecany jest aerobik oraz wszystkie ćwiczenia na stojąco wyszczuplające talię, na przykład hula hoop czy krążenie biodrami. Można również poprawić stan sylwetki grając w tenisa i biegając nawet truchcikiem.
     
  2. Typy kobiecej sylwetki: klepsydra
    Jest to kobieta o idealnych proporcjach. Wymiary bioder i biustu są zbliżone do siebie, a talia jest wyraźnie zaznaczona. Ma ona również szerokie ramiona, a biust i biodra również nie należą do najmniejszych. Może pochwalić się długimi nogami o ładnie zarysowanym kształcie ud. Zaleca się uprawianie joggingu oraz wszelkie ćwiczenia poprawiające garbienie się. przy prostych plecach prezentuje się jeszcze lepiej. W warunkach domowych pajacyki, przysiady i rowerek stacjonarny spełnia swoja rolę.
     
  3. Typy kobiecej sylwetki: papryka
    Jest to kobieta o szerokich ramionach oraz płaskim brzuchu i pośladkach. Gdy pani papryka jest wysoka i ma długie nogi cierpi z powodu masywnych ud i łydek. Talia nie jest wcale zarysowana, przypomina to sylwetkę młodego chłopca. Zaleca się wyrobienie talii przy użyciu ćwiczeń skręcających oraz skłony na boki. Można pokusić się o zajęcia z wodnego aerobiku, dużo pływać żabką oraz chodzić.
     
  4. Typy kobiecej sylwetki: gruszka
    Jest to kobieta o szerokich biodrach i małym biuście. Niekiedy ma również długie ręce, które wraz z ramionami są bardzo szczupłe i zgrabne. Przez to, ze góra jest mniej obfita biodra wydaja się bardzo duże. Zaleca się ćwiczenia wzmacniające mięśnie ramion i klatki piersiowej oraz zachowywanie prostej postawy ciała. należy unikać w tym typie kobiecej sylwetki ćwiczeń dolnych części ciała. Umięśnione nogi i pośladki będą wydawały się większe.