Wpływ orzechów na pamięć

Orzechy są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, wielu witamin i minerałów, dzięki czemu ich spożywanie wpływa korzystnie na pamięć i koncentrację.

Niektóre produkty spożywcze pozytywnie wpływają na pracę mózgu. W tej grupie na szczególną uwagę zasługują orzechy. Jedzenie orzechów pomaga dłużej cieszyć się dobrą pamięcią i ogólną sprawnością umysłową. Każdy z pewnością zauważył podobieństwo wyglądu orzecha włoskiego do ludzkiego mózgu. Być może to skojarzenie nie jest przypadkowe, ponieważ mają one zbawienny wpływ na jego pracę. Orzechy zawierają wiele cennych dla naszego umysłu tłuszczy, witamin i minerałów poprawiających pamięć i koncentrację, dlatego należy sięgać po nie jak najczęściej.

Co zawierają orzechy

Orzechy są źródłem wielu substancji stymulujących naszą pamięć. Szczególnie bogaty skład mają orzechy włoskie, laskowe i migdały. Zawierają one między innymi nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 oraz foliany odżywiające mózg i stymulujące go do bardziej efektywnej pracy. Orzechy mają w swoim składzie również białko i wiele witamin, są szczególnie dobrym źródłem witaminy C, E oraz z grupy B: B3, B5 i B6. Dzięki nim organizm jest w lepszej formie i lepiej transportuje dobroczynne substancje do mózgu, ułatwiając pracę szarych komórek. Orzechy dostarczają też składniki mineralne pomagające w utrzymaniu prawidłowych właściwości płynów ustrojowych i poprawiające pamięć. Posiadają one w swoim składzie również liczne minerały. W tej grupie na szczególną uwagę zasługuje magnez, którego niedobór odczuwają osoby pracujące umysłowo, pijące dużo kawy i przemęczone. Orzechy zawierają tez takie pierwiastki jak potas, fosfor wapń i żelazo.

Kto powinien jeść orzechy

Jako źródło magnezu i wielu innych pożądanych substancji są polecane przede wszystkim osobom, które potrzebują zwiększyć wydajność swojego umysłu, na przykład uczniowie czy studenci oraz osoby odczuwające przemęczenie. Ludzie starsi również powinni często sięgać po ten naturalny lek, ponieważ z wiekiem mózg staje się mniej efektywny i warto go wspomóc. Orzechy łagodzą też stany depresyjne i nerwicowe, stabilizują układ nerwowy, łagodzą bezsenność. Osoby ze skłonnościami do wysokiego poziomu złego cholesterolu, które spożywają regularnie orzechy poprawiają swoje wyniki utrzymując cholesterol na właściwym poziomie. W związku z dużą zawartością żelaza są one stosowane w leczeniu anemii. Orzechy łagodzą też objawy nerwowe u osób nadwrażliwych na zmiany pogody. Warto więc wprowadzić je to swojego codziennego menu.