Zalety treningu aerobowego

Zalety treningu aerobowego to przede wszystkim polepszenie sprawności organizmu, a także przywrócenie wigoru i dobrego samopoczucia.

Aerobik jest rodzajem aktywności fizycznej, która powoduje przyspieszenie tętna. Do ćwiczeń aerobowych należy bieganie, szybkie spacery, nordic walking, jazda na rowerze albo rolkach, jazda na nartach lub łyżwach, marsze, skakanie na skakance, pływanie. Korzyści płynące z tego typu aktywności ruchowej są nieocenione dla naszego samopoczucia.

 

  1. Korzyści dla zdrowia płynące z treningu aerobowego
    Już po krótkim czasie są zauważalne zdrowotne zalety treningu aerobowego Ważne jest jednak, aby ćwiczenia nie trwały krócej niż trzydzieści minut i były wykonywane co najmniej trzy razy w tygodniu. Wtedy spala się najwięcej tkanki tłuszczowej. Ćwiczenia korzystnie wpływają na układ krwionośny. Wzmacniają mięsień sercowy, poprawiają krążenie oraz obniżają tętno spoczynkowe. Zmniejsza się również ilość cholesterolu we krwi. Ludzie uprawiający tego typu sporty rzadziej chorują na cukrzycę i choroby serca. Uelastyczniają się mięśnie, podnosi się odporność i wytrzymałość organizmu, zmniejsza się skłonność do cellulitu. Maleje też ryzyko otyłości. Rośnie masa mięśniowa, dzięki czemu sylwetka wygląda lepiej i spala się więcej kalorii. Zaletą treningu aerobowego jest polepszenie wchłaniania tlenu i wykorzystania wapnia. Dzięki temu można zapobiec osteoporozie i oraz utracie jędrności ciała. Opóźnia się więc starzenie się organizmu.
  2. Aerobik to sport dla każdego
    Niektóre sporty wymagają dobrej kondycji, drogiego sprzętu i odpowiedniej pogody. Zaletą treningu aerobowego jest to, że po odpowiednim dobraniu ćwiczeń może go uprawiać każdy, w dowolnym miejscu i bez konieczności kupowania drogiego sprzętu. Dla osób ze schorzeniami kręgosłupa i stawów zaleca się aqua aerobik, który nie wymaga ani specjalnej sprawności ruchowej, ani nawet umiejętności pływania. Ruch w wodzie pomaga natomiast zahartować organizm, przywrócić mu witalność, pozbyć się cellulitu oraz od czterystu do pięciuset kalorii na godzinę. Aqua aerobik jest wskazany dla kobiet w ciąży, osób starszych lub niepełnosprawnych.
  3. Trening dobry na poprawę humoru
    Zaletą treningu aerobowego jest fakt, że opiera się bardziej na zabawie niż męczarni i wyrzeczeniach. To dobry sposób na relaks w wolnych chwilach. Aerobik często ćwiczy się w grupie, w rytm głośnej muzyki. Podczas wysiłku fizycznego w mózgu człowieka wydzielają się endorfiny odpowiedzialne za dobry nastrój. Dlatego do zalet treningu aerobowego należy przeciwdziałanie depresji, uczuciu niepokoju, stresowi. Zwiększa się natomiast zdolność do koncentracji i zapamiętywania. Piękna sylwetka, którą można osiągnąć wpływa na polepszenie samopoczucia oraz dodaje pewności siebie w kontaktach towarzyskich i zawodowych.